صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

کشف راه‌آب سنگی و بقایایی از حوض‌نما در چهارباغ عباسی اصفهان

۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸:۰۱
کد خبر: ۲۸۹۲۹۶
سرپرست هیئت گمانه‌زنی، شناسایی و احیای کف‌فرش چهارباغ عباسی اصفهان از کشف راه‌آب سنگی و بقایای مختصری از حوض‌نمای دورتادورسنگی و حجاری‌شده در محدوده چهارباغ، روبه‌روی کاخ خیمه گاه خبر داد.
به گزارش گروه جامعه ،سعید شهباز سرپرست هیئت گمانه‌زنی، شناسایی و احیای کف‌فرش چهارباغ عباسی اصفهان با اشاره به گمانه‌زنی در محوطه روبه‌روی شیخ بهایی برای حوض‌نما گفت:در این محل بقایایی از سنگ‌چین با قطعات بزرگ یافت شد که مستندات آن در سفرنامه‌ها و پی‌نوشته‌های کتاب‌ها و عکس‌های قدیم وجود دارد.

این باستان‌شناس همچنین، با اشاره به ادامه کاوش از چهارباغ به‌سمت بقایای معماری جهان‌نما، افزود:در این محدوده ترانشه 10در10 و گمانه 5در5 زده شد که در این کاوش کف‌فرش آجری قاجاری و بخش کوچکی از کف‌فرش آجری صفوی یافت شد.

 به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، شهباز، تاریخ ساخت خیابان چهارباغ را، به‌استناد «تاریخ عالم‌آراى عباسى»، سال 1006 قمرى اعلام کرد و افزود:هر یک از باغ‌هاى اطراف چهارباغ نامى مخصوص داشته است.

به‌گفته سرپرست هیئت گمانه‌زنی، شناسایی و احیای کف‌فرش چهارباغ عباسی اصفهان، چهارباغ یکی از خیابان‌های تاریخی و اصلی اصفهان است که بین دروازه دولت و سی‌وسه‌پل قرار دارد و به دو بخش چهارباغ بالا و چهارباغ عباسی تقسیم می‌شود.

طرح شناسایی و احیای کف‌فرش چهارباغ عباسی اصفهان با مجوز ریاست پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری انجام گرفته است.
انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *