صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بیش از 90 درصد از فعالیت‌های ثبت اسناد به صورت الکترونیکی انجام می‌شود

۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰:۰۱
کد خبر: ۲۸۹۰۱۵
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
محوری با اشاره به پیشتاز بودن اداره ثبت کهگیلویه وبویراحمد در ارائه خدمات الکترونیک گفت: بیش از 90 درصد از فعالیت‌های ثبت اسناد به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
سعید محوری مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه وبویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، با اشاره به اینکه اداره ثبت اسناد و املاک از جمله دستگاه‌هایی است که طیف وسیعی از خدمت‌رسانی را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: برای اصلاح فرآیندها و خدمت‌رسانی به مردم اقدامات وسیعی در این سازمان صورت گرفته و تحولات مهمی در بخش‌های مختلف در حال انجام است.

محوری با‌بیان اینکه یکی از اقدامات مذکور، تحول در شیوه‌های ثبت اسناد رسمی است، گفت: در گذشته بر اساس شیوه‌های سنتی با استفاده از کاغذ، اوراق بهادار و دفاتر سنتی به شکل غیرمتمرکز ثبت اسناد در هر دفترخانه انجام می‌شد و امکان نظارت و کنترل سیستمی بر عملکرد آنها فراهم نبود.

وی افزود: اداره کل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد در‌ زمینه الکترونیکی شدن از دیگر ادارات پیشتاز هستند و خدمات قابل توجهی در این زمینه به مردم ارائه می‌کند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اکنون بیش از 90 درصد از فعالیت‌های ثبت اسناد در استان به صورت الکترونیکی انجام می شود که این مهم منجر به رضایت مردم شده است.

وی افزود: اکنون زیر ساخت‌ها برای خدمات رسانی بهتر به مردم در ثبت اسناد و املاک فراهم شده و یکی از این موارد شتاب بخشی در پاسخ به استعلام‌ها است که اکنون در کمترین زمان و در 24 ساعت انجام می شود. 

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین در ماده 211 قانون برنامه پنجم توسعه تکلیف دیگری بر عهده ثبت اسناد و املاک گذاشته شده است و آن بحث استعلام‌های ثبتی به شکل الکترونیکی است. 

محوری در پایان گفت: در همین راستا فرآیند استعلام‌ وضعیت ملک که از دفاتر اسناد رسمی صادر می‌شود و به واحد ثبتی می‌رود و پاسخ استعلام که توسط واحد ثبتی صادر می شود، مکانیزه شده و هم اینک به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *