صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

انجام بیش از 230 مورد بازرسی از دفاتر ازدواج، طلاق و اسناد رسمی/ کسب رتبه اول در ارائه خدمت

۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰:۰۱
کد خبر: ۲۸۸۹۶۳
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
محوری با اشاره به بازرسی‌های صورت گرفته از دفاتر ازدواج و طلاق گفت: 157 مورد بازرسی از دفاتر اسناد رسمی و 56 مورد بازرسی از دفاتر ازدواج و 31 مورد بازرسی از دفاتر طلاق استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته است.
سعید محوری مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه وبویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، با اشاره به  تعداد دفاتر ازدواج، طلاق و اسناد رسمی در این استان گفت: هم اکنون در استان کهگیلویه وبویراحمد 50 دفتر ثبت ازدواج و طلاق زیر نظر این اداره کل مشغول به فعالیت هستند.

وی گفت: تعداد دفاتر اسناد رسمی در کهگیلویه و بویراحمد 56 دفتر است. همچنین 29 دفترخانه ازدواج و21 دفترخانه طلاق در این استان فعال است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طی سال‌جاری87 بازرسی از دفاتر ازدواج و طلاق استان انجام شده است.

وی با اشاره به بازرسی‌های صورت گرفته از دفاتر ازدواج و طلاق بیان کرد: 157 مورد بازرسی از دفاتر اسناد رسمی و 56 مورد بازرسی از دفاتر ازدواج و 31 مورد بازرسی از دفاتر طلاق استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته است.

محوری اظهار کرد: در حال حاضر اداره کل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد  تعامل مطلوب و سازنده ای با دفاتر دارد و این امر نوید بخش ارائه بیش از پیش و مطلوبتر خدمات توسط این قشر زحمتکش به مردم این استان می باشد. 

وی با اشاره به اهمیت بازرسی‎های مستمر از دفاتر این استان توسط بازرسان اداره کل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: این امر امنیت خاطر بیش از پیش در دفاتر ایجاد کرده و میزان شکایت از این دفاتر را به حداقل می‌رساند.

این مقام مسئول درباره عملکرد این اداره کل و چگونگی ارائه خدمت به مراجعین گفت: با عنایت به سیاست‌ها و اولویت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص الکترونیکی کردن فرایندهای ثبتی و ارائه خدمات سریعتر و مطلوب‌تر به شهروندان، این اداره کل همسو با این سیاست نسبت به الکترونیکی کردن فعالیت‌های ثبتی گام‌های موثری برداشته است.

محوری گفت: ازجمله می‌توان به راه اندازی سامانه الکترونیکی استعلامات، خلاصه معاملات الکترونیکی، ثبت شرکتها، اجراء ،سامانه ثبت وقایع ازدواج و طلاق ،سامانه ثبت الکترونیک اسناد در دفاتر اسناد رسمی، گواهی امضاء الکترونیکی، حذف دفاتر املاک و سامانه پیگیری پرونده‌های ثبتی بصورت الکترونیکی اشاره کرد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: براساس ارائه خدمت به مراجعین و تکریم ارباب رجوع این اداره کل مقام اول را در بین دستگاه‌های اجرایی در سطح این استان در سال 1394 دارا می‌باشد که این امر نشانه فعالیت مستمر همکاران در جهت ارائه هرچه بیشتر خدمات به مردم است.







ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *