صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

"کودکان افغانستانی" موفق‌ترین دانش‌آموزان پناهنده در هلند هستند

۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۲:۰۲
کد خبر: ۲۸۸۹۵۱
دسته بندی‌: بین‌الملل- جهان ، عمومی
بر اساس گزارش مرکز آمار هلند، کودکان پناهندگان افغانستانی در مقایسه با سایر کودکان مهاجر، بیشترین پیشرفت تحصیلی در مدرسه‌های هلند را دارند و دانش آموزان ایرانی‌ نیز در رتبه دوم این فهرست قرار دارند.
به گزارش سرویس بین الملل  بر اساس گزارش مرکز آمار هلند، دانش‌آموزانی که در پایان دهه 90 از افغانستان و ایران به هلند پناهنده شدند، از نظر آموزشی در مدارس این کشور، هم سطح دانش‌آموزان بومی هستند.
 
مرکز آمار هلند در گزارشی گفته که کودکان پناهندگانی که در سال‌های 1990 به هلند آمدند، به استثنای سومالیایی‌ها، نسبت به سایر مهاجران غیرغربی که به دلایل دیگر به هلند  آمدند، در مدارس این کشور موفق‌تر هستند.
 
بر اساس این گزارش، کودکان پناهندگان افغانستانی در مقایسه با سایر کودکان مهاجر، بیشترین پیشرفت تحصیلی در مدرسه‌های هلند را دارند و دانش آموزان ایرانی‌ نیز در رتبه دوم این فهرست قرار دارند.
 
موقعیت آموزشی نقش برجسته‌ای در تعیین جایگاه مهاجران در جامعه هلند دارد و این کشور یکی از کشورهای اروپایی است که از نظر کیفیت آموزش رتبه بالایی دارد.
 
کودکان در هلند از 4 سالگی آموزش در مدرسه را آغاز می‌کنند و دوران تحصیلات ابتدایی در این کشور 8 سال است و برای کلیه دانش آموزان به طور یکسان تدریس می‌شود.
 
گزارش مرکز آمار هلند می‌گوید کودکان پناهندگان در عرصه آموزش در جایگاه میانه قرار دارند و  آنها نسبت به کودکان مهاجران غیرغربی موفق‌تر هستند اما در مقایسه با کودکان بومی کمتر موفق هستند.  
 
بی‌بی‌سی‌نوشت: اگر تفاوت بین گروهی از پناهندگان در نظر گرفته شود، کودکان افغانستانی و ایرانی موفق‌ترین دانش‌آموزان در بین سایر پناهجویان و مهاجرین غیرغربی در هلند هستند و در عین حال، کودکان از این 2 کشور، هم‌سطح دانش‌آموزان بومی هستند.
 
در گزارش این مرکز آمده است که در کلاس سوم دوره متوسطه، 48 درصد از دانش‌آموزان افغانستانی و 46 درصد از دانش‌آموزان ایرانی‌تبار در حال آموزش در مدارس پیش‌دانشگاهی و عالی حرفه‌ای هستند.
 
 /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *