صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گزارشی از تست ماشین در کویر کاشان

۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵:۴۲
کد خبر: ۲۸۶۲۲۴
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
کولئوس 2017 که بعد از تست‌های مختلف اینبار به آفرود شن و کویر آورده شد، توانست به سلامت از تست آفرود سبک، هندلینگ بروی شن و سطح ناهموار و حتی سرعت بالا در سطح ناهموار خارج شود.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، شرکت فرانسوی رنو دو محصول جدید و استراتژیک خود را در سال گذشته میلادی به بازار معرفی کرد که در چند ماه گذشته جدیدترین سدان رنو با نام تلیسمان که جد آن در دهه 70 میلادی آسفالت را تجربه کرد، به خیابان‌های ایران رسید.

این خودرو در سه مدل E1، E2 و E3 در مدت محدودی به بازار ایران صادر شد که از این پس قرار بر آن است تا تنها مدل فول آپشن که با نام تجاری E3 شناخته می‌شود در سبد ایرانی رنو وجود داشته باشد.

در کنار این خودرو، رنو توسط نماینده رسمی خود در ایران، شاسی بلند خود را با ظاهری همچون تلیسمان در روزهای پایانی سال 1395 به بازار ایران معرفی کرد که این دو محصول به عنوان محصولات استراتژیک نماینده رسمی رنو در ایران شناخته می‌شود.


کولئوس که با قیمت 199 میلیون و 500 هزار تومان در مدل فول آپشن به بازار ایران عرضه می‌شود پیش بینی قیمت بازار آن در محدوده 220 میلون تومان قرار گرفته است.


این خودرو در باطن خود از یک موتور 2500 cc بهره می‌برد که گیریبکس اتومات CVT و آرایش 4 سیلندر آن خطی است که 16 سوپاپ در ایجاد 170 اسب بخار قدرت و گشتاور 226 نیوتن متر کمک حال موتور و گیریبکس است.



خودرو کولئوس جدید نسبت به نسل قبلی حداکثر سرعت خود را 14 کیلومتر بر ساعت ارتقاع داده و در نهایت سرعت 200 کیلومتر بر ساعت را برای راننده به ارمغان می‌آورد. همچنین می‌توان گفت، مصرف سوخت مدل 2017 نسبت به مدل‌های گذشته کاهش یافته و باک کولئوس جدید را 5 لیتر کوچکتر کرده است.


ظاهر کولئوس
همانطور که گفته شد کولئوس به شدت شبیه به رنو تلیسمان سدان است و این شباهت از دل طراحی بسیار بزرگ لوگو رنو گرفته شده که نباید فراموش کرد چراغ‌های جلو، دی لایت و پروژکتورهای هوشمند و فرمان پذیر از چرخش فرمان در شباهت این دو خودرو بی تاثیر نیست.


نا گفته نماند که طراحی قسمت انتهایی خودرو با تلیسمان بسیار شبیه است و می‌توان این دو خودرو را دوقولوهای چاق و لاغر نام  نهاد.


در قسمت بیرونی کولئوس 2017 که تغییر ظاهری بسیاری نسبت به مدل گذشته خود داشته، شش دریچه هوا در جلو، پشت و ابتدای درهای جلو جایگذاری شده که دریچه‌های عقب خودرو به ظاهر، خروجی اگزوز هستند اما اینچنین نیست و خروجی اگزوز این خودرو یک عدد بوده که در سمت چپ خودرو قرار دارد. 





همچنین محل قرار گیری پروژکتور عقب بسیار مناسب است و نور آن مزاحمتی برای خودروهایی پشتی ایجاد نمی‌کند.

در مجموع می‌توان گفت که رنو کولئوس 2017 در ظاهر نگاه هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند و همگان دوست دارند تا درون این ماشین را تجربه کنند و از این منظر می‌توان به طراحی بیرونی این خودرو نمره قبولی بالایی داد.


در فضای داخلی کولئوس چه می‌گذرد؟
زمانی که به عنوان یک راننده به داخل این خودرو وارد می‌شوید فرمان و پشت کیلومتر خودرو حس خوشایندی و لوکس سواری را به شما هدیه می‌دهد که البته نباید امکانات روی فرمان این خودرو را با همتایان کره‌ای مقایسه کرد چون کره‌ای‌ها در طراحی امکانات روی فرمان حجم قابل توجهی از امکانات را روی فرمان جا‌سازی می‌کنند که این برخلاف طراحی رنو در کولئوس بوده است.


فرمان کولئوس برخلاف مدل‌های اقتصادی‌تر رنو از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و نکته قابل توجه آن است که رانندگی طولانی مدت با این فرمان دست را خسته نمی‌کند و سرعت عمل بسیاری بالایی در چرخش فرمان و فرمان پذیری چرخ‌ها وجود دارد.


پشت فرمان این خودرو همچون دیگر خودروهای رنو که در سال‌های اخیر طراحی و به بازار عرضه شده‌اند، دکمه‌های صدا و تنظیمات ضبط و البته فرمان‌های تلفن همراه اتصال یافته به خودرو وجود دارد که طراحی این دسته فرمان نسبت به مدل‌های اقتصادی پیشرفت چشمگیری داشته است.


پشت کیلومتر این خودرو از رنگ‌های مختلفی همچون سفید، قرمز، صورتی، سبز و زرد استفاده شده که جذابیت و هارمونی خاصی را به راننده القا می‌کند.

تریم داخلی این خودرو شاسی بلند که بیشتر نگاه‌ها را به خود جذب می‌کند، یک مانیتور بزرگ را در کنار دو خروجی هوای کشیده جای داده که ناخودآگاه ذهن را به یاد خودروهای لوکس گران قیمت می‌اندازد.

زیر مانیتور خودرو دو دکمه بسیار بزرگ برای تنظیم‌ تهویه هوای راننده و سرنشین تعبیه شده و در ردیف اول چهار دکمه مربوط به تهویه هوا و گرمایش شیشه جلو و عقب خودرو است، در ردیف دوم برای قفل مرکزی درها و فلاشر خودرو وجود دارد.

اما کمی پایین تر شش دکمه وجود دارد که چهار دکمه مربوط به سردکن و گرم کن صندلی‌ها و دو دکمه دیگر مربوط به حالت ECO خودرو و گرم کن فرمان است.

در انتهای دنده سه دکمه قرار دارد که این سه دکمه برای ترمز دستی، کروز کنترل و محدود کننده سرعت طراحی شده است. 


ترمز دستی این خودرو برقی است و اگر شما فراموش کنید ترمز دستی خودرو را فعال کنید، این خودرو به صورت اتوماتیک ترمز دستی را فعال می‌کند و چرخ‌های عقب خودرو بی حرکت سر جای خود قفل می‌شود، البته این ترمز دستی برقی قابلیت آن را دارد که با فشار بر پدال گاز در دنده (D) ترمز دستی را غیر فعال کند.

و اما کروز کنترل و محدود کننده سرعت دکمه این دو امکان تنها معطوف به انتهای دنده نیست و بروی فرمان برای استفاده‌های بعدی روی فرمان دو دکمه با نماد (R) و (O) طراحی شده که با دکمه (o) می‌توان سرعت مد نظر را تثبیت کرده و با دکمه دیگری تنظیمات را ریست کرد.

تست خودرو
این خودرو در تست رانندگی شهری و خاکی آزمون خود را به خوبی پس داد و نمی‌توان انتقادی به آن وارد کرد زیرا در کلاس قیمتی خود در کنار دیگر رقبا از لحاظ موتور و گیریبکس چیزی کمتر از دیگر رقبا ندارد.


این خودرو همچون دیگر رقبایی که در بازار ایران دارد برای تعویض دنده در حالت اتوماتیک کمی دیر عمل می‌کند که این موضوع کاملا در چنین خودروهایی طبیعی است، اما این موضوع در حالت دستی دنده تا حدودی رفع شده و سیستم گیربکس سریع‌تر به فرمان تعویض دنده پاسخ می‌دهد.

در سرعت‌های بالا فرمان خودرو به خوبی عمل می‌کند و نگرانی از چپ کردن خودرو احساس نمی‌شود و نرمی فرمان خودرو آنچنان مناسب است که راننده دوست دارد با فرمان بیش از اندازه بازی کند.

اما این خودرو دو دیفرانسیل شاسی بلند رنو به تست آفرود آورده شد و این خودرو نشان داد که از پس آفرودهای سبک بر می‌آید و هندلینگ آن در آفرود هیچ مشکلی نخواهد داشت.


در مجموع می‌توان گفت که کولئوس خودروی مناسبی برای شهر و حتی آفرودهای سبک است و از سوی دیگر این خودرو می‌توانست با آپشن‌های بیشتر در داخل خود جذابیت بیرونی را برای مشتریان دو چندان کند، از این موارد می‌توان به امکان شستشوی چراغ های جلو اشاره کرد.

ناگفته نماند که آفرود سواران حرفه‌ای کولئوس را در کلاس خود خودرو قابل قبولی می‌دانند و معتقدند که موتور و گیربکس آن به خوبی با یکدیگر هماهنگ است و اگر خانواده‌ای قصد آفرود به سرش بزند، این خودرو به آنها نه نمی‌گوید.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *