صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

چشم کارگران ایرانی به دست خریداران/تلاش برای انتخاب کالا ساخت داخل

۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷:۲۹
کد خبر: ۲۸۶۰۷۲
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
آخرین ماه سال فرصتی برای رونق بازار یخ زده کالا ساخت داخلی است که به امید فروش شب عید، رکود را پشت سر گذاشتند و شکوفایی خود را در این ایام تصور می‌کنند.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، آخرین ماه سال در فرهنگ ما ایرانیان با خانه تکانی، خرید شب عید، شلوغی خیابان ها و بازار همراه است، شور و شوقی که در سطح شهر به وضوح قابل مشاهده است و خبر از آمدن سال جدید می دهد. 

در این میان بازار کالا و خدمات بیشتر از هر زمان دیگر مورد نیاز و استقبال افراد قرار می گیرد تا رونقی دوباره به فضای یخ زده ماه های قبل این مراکز بی اندازد.

با گشتی ساده در بازار و نگاه به کالاهای عرضه شده در می یابیم معضل پیشین کم رنگ بودن کالاهای ایرانی و استقبال از آنها همچنان به قوت خود باقی است و خریداران با توجه به تجربه، سلیقه و منابع مالیشان خرید کالاهایی با برند خارجی را در اولویت خود قرار می دهند، که این انتخاب تولیدکنندگان ایرانی را در حسرت فروش کالا در فصل خرید نگه می دارد.

حسین وکیلی کارشناس اقتصادی در گفت و گو با در خصوص بازار شب عید و شرایط تولیدکنندگان داخل گفت: تمام واحدهای تولیدی ایرانی از بهمن ماه با تمام ظرفیت خود اقدام به تولید می کنند تا فضا برای تامین نیاز مصرف کنندگان فراهم شود.

وی در ادامه افزود: در طرف مقابل تقاضا کنندگان قرار دارند که به دلیل فشارهای تورمی، محدودتر از سال های قبل اقدام به خرید می کنند.

این کارشناس اقتصادی در ادامه به راهکارهایی برای افزایش خرید کالاهای ساخت داخل اشاره و تصریح کرد: سازمان های دولتی و نهادهای مالی می توانند با تخصیص خطوط اعتباری و اعطا کارت خرید برای کالا داخلی به افراد در راستای افزایش سهم کالای ایرانی در سبد مصرفی خانوار گام مثبتی برداشته و پویایی اقتصاد داخل را به همراه داشته باشد.

وکیلی اظهار کرد: نقش تبلیغات، رسانه ها، آگهی و پوستر برای فرهنگ سازی قابل توجه است که اصناف می توانند از این حربه نیز استفاده کنند. 

در ادامه با احمد روستا کارشناس اقتصادی در خصوص حمایت از کالا ایرانی در بازار شب عید به گفت و گو پرداخیم، این کارشناس اقتصادی معتقد بود: بهترین حمایت از تولید داخل در ابتدا باید توسط خود تولیدکنندگان با ارائه کالا با کیفیت صورت گیرد تا مشتریان نگاهی مثبتی نسبت به کالا ساخت داخل داشته باشند.

وی عنوان کرد: برگزاری انواع نمایشگاه های بهاره و عرضه کالا ساخت داخل نیز در حمایت از اقتصاد داخلی تاثیرگذار بوده و در طرف مقابل باید توجه داشت کالاهای وارداتی نه چندان مرغوب تنها به دلیل قیمت پایین نباید جایگزین کالا داخلی در این نمایشگاه ها شود.

آنچه مسلم است بازار شب عید بهترین زمان برای نشاندن لبخند بر روی صورت کارگران ایرانی است که نباید از این موقعیت به راحتی عبور کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *