هدفگذاری برای جابهجایی حدود ۶۰ میلیون مسافر تا ۱۳ سال آینده
رئیس سازمان هواپیماییكشوری، با بیان اینکه میزان جابهجایی شركت های هواپیمایی و فرودگاهی باید در طول ۱۲ تا ۱۳ سال آینده به ۵۶ تا ۶۰ میلیون مسافر برسد، از شركتهای هواپیماییخواست تا به سمت سیستم شدن حركت كنند و گفت: این امر كیفیت خدمات و كاهش هزینهها، ارتقا توانمندی شركتهای هواپیمایی و فرودگاهی و همچنین نظارت سازمان هواپیماییكشوری را در پیخواهد داشت.
وی افزود: درطول سالهای گذشته دولت به سمتی پیش رفته كه روز به روز مسئولیتش در برابر مردم بیشتر شده، هزینههای جاری افزایش یافته و لذا نیاز به افزایش سرمایه گذاری در این بخش داریم.
عابدزاده با بیان اینكه چنانچه به سرمایه های ملی متكی نباشیم امكان ندارد حركتهای اقتصاد كشور را با موفقیت به پیش ببریم، افزود: ساختار حمل و نقل هوایی باید با نگاه ملی مورد عنایت قرارگیرد چرا كه حمل ونقل هوایی پیش نیاز بیچون و چرای توسعه كشور است.
رئیس سازمان هواپیمایی كشوری از دست اندركاران صنعت حمل و نقل هوایی خواستار شد: ساختار اقتصادی حاكم بر اقتصادی حمل و نقل هوایی را به اقتصاد ملی تبدیل كنیم.
وی افزود: ظرف سالهای گذشته زیرساخت های این حركت ایجاد شده و صنعت حمل و نقل هوایی تنها بخشی از شقوق مختلف صنعت حمل و نقل است كه از این ظرفیت برخوردار بوده و براساس اقتصاد ملی اداره می شود.
عابدزاده تصریح كرد: از این ظرفیت كه زیرساخت آن آماده است بهره برداری كنیم و در این مسیر انجمن می تواند از این موقعیت بهره برداری مناسب داشته باشد.
رئیس سازمان هواپیمایی كشوری با بیان اینكه انجمن با درایت خاص كمك كند تا سرمایه های دولتی به حوزه ملی منتقل شود، افزود:آزادسازی نقطه عطف صنعت بود كه فضا را برای ما ایجاد كرده از این فرصت به وجود آمده باید به نحو احسن و با برنامه و الزامات خودش به نفع مردم استفاده شود.
وی یادآورشد: ما باید به گونهای عمل كنیم كه مسائل كوچك و بی ارزش، جای كارهای بزرگ و اساسی و زیربنایی را نگیرد و به حركتی كه می تواند آینده حمل و نقل هوایی را رقم بزند و حركت رو به توسعه صنعت را با كندی و یا متوقف كند، مواجه نشویم.
رئیس سازمان هواپیمایی كشوری اظهارامیدواری كرد: اگر به مصوبات بخش هوایی سی سال اخیر مجلس نگاه كنیم تحولات و حركت رو به جلوی صنعت با این حمایت ها به درستی قابل درك است.
وی با بیان اینكه حمل و نقل هوایی به سمت مدل های روز دنیا نزدیكتر شده است، گفت: امروز دولت به سازمان اجازه داده كه به صورت درآمد خاص اداره شود تا مشكل بودجه ای نداشته باشد.
عابدزاده اذعان كرد: این امر نشان میدهد كه مجموعه دولت و مجلس برای ما بهترین فرصت است كه بتوان از این شرایط استفاده و بهره برداری درست و با برنامه داشته باشیم.
رئیس سازمان هواپیمایی كشوری یادآورشد: لازم است انجمن روی اقتصاد ملی كار كند و برنامه هایش را بر مبنای اقتصاد ملی استوار كند كه این خود نیاز به الگوی جدیدی دارد. ما باید حركت مان را در بستر استاندارد استوار كنیم تغییرات اساسی در سازمان ایجاد و بازتاب آن در شركت های هواپیمایی و فرودگاهی نمایان شود.
وی با بیان اینكه ظرفیت هوایی ما خیلی بالاست به آمار منتشر شده توسط ایكائو اشاره كرد و افزود: براساس آماری كه توسط ایكائو منتشر شده در سال ۲۰۱۵ در حدود ۱۰ میلیون شغل مستقیم و غیر مستقیم در حمل و نقل هوایی ایجاد شده است.
عابدزاده تصریح كرد: همچنین درطول سال مذكور ۷۱۸ میلیارد دلار درآمد خالص تجارت حمل ونقل هوایی بوده كه ۳.۵ درصد GDP كل جهان را تشكیل میدهد و چنانچه این رقم را به درآمد تبدیل كنیم ۲.۷ تریلیون دلار درآمد مستقیم و غیر مستقیم هوایی دنیا را شامل شده كه نقش اساسی در اقتصاد دنیا داشته است.
رئیس سازمان هواپیمایی كشوری ادامه داد: در منقطه رشد حمل و نقل هوایی در سال ۲۰۳۰ به دو برابر افزایش می یابد اگر چه رشد ۶.۴ درصد در دنیا پیش بینی شده است اما گفته می شود این رشد در منقطه خاورمیانه تا سال ۲۰۳۰ بیش از ده درصد خواهد بود.
وی افزود: براین اساس چنانچه بخواهیم به سهم دو برابری در زمان یاد شده دست پیدا كنیم میزان جابه جایی شركت های هواپیمایی و فرودگاهی باید در طول ۱۲ تا ۱۳ سال آینده به ۵۶ تا ۶۰ میلیون مسافر برسد.
عابدزاده در ادامه از شركت های هواپیمایی خواست تا به سمت سیستم شدن حركت كنند چرا كه این امر كیفیت خدمات و كاهش هزینه ها، ارتقا توانمندی شركت های هواپیمایی و فرودگاهی و همچنین نظارت سازمان هواپیمایی كشوری را در پی خواهد داشت.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *