صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

انتفاضه چیزی جز مقاومت مستمر و مؤمنانه ملت فلسطین نیست

۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰:۲۴
کد خبر: ۲۸۲۹۴۸
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
رییس جمهور گفت : فلسطین مشکل یک قوم یا ملت نیست بلکه از یک سو نشانه ظلم و ستم و نادیده گرفتن حقوق بین الملل و ناکارآمد بودن سازمان‌های بین المللی است.
به گزارش گروه سیاسی به نقل از خانه ملت؛  دکتر حسن روحانی در ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین که دومین روز آن امروز (چهارشنبه 4 اسفندماه) در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، گفت: در آغاز مایلم از تمام اعضای حاضر و اعضا و تشکل های حامی فلسطین و روسای سازمان های بین المللی حاضر در این کنفرانس خوش آمد گفته و خیرمقدم عرض نمایم.

رئیس جمهور ادامه داد: همچنین مایلم خالصانه ترین درود و سلام های خود را به روح حضرت امام خمینی(ره) و ارواح همه شهدای مقاومت و جانبازان، مجروحان و همه کسانی اهدا نمایم که در راه آرمان فلسطین و قدس شریف از خودگذشتگی و فداکاری کرده اند.

وی افزود: عالیجنابان یک بار دیگر موضوع فلسطین ما را گرد هم آورده است تا درباره زخمی عمیق و جانکار سخن بگوییم که بیش از 70 سال است وجدان جامعه جهانی و پیکره جهان اسلام را به درد آورده است ، عنوان کرد: فلسطین مشکل یک قوم یا ملت نیست بلکه از یک سو نشانه ظلم و ستم و نادیده گرفتن حقوق بین الملل و ناکارآمد بودن سازمان های بین المللی است و از سوی دیگر نماد تلاش های مجاهدانه و مستمر یک ملت برای احقاق حقوق خود در کنار سرشکستگی جامعه جهانی و شرمساری برخی کشورهای اسلامی است.

میراث فلسطین چیزی جز جنگ، آوارگی و شکنجه نیست

 روحانی  همچنین تصریح کرد: از سال 1948 تا کنون نسل هایی در این منطقه با آوارگی و جنگ زندگی کرده اند و در جای جای جهان آواره اند و میراثی که به آنها رسیده چیزی جز جنگ، آوارگی و شکنجه نیست.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه رهبران کشورهای سلطه گر غربی 7 سال پیش به منظور دستیابی به اهداف استعماری خود کوشیدند تا سرنوشت خاورمیانه سرشار از نعمت بود تغییر دهند، عنوان کرد: بحران های ایجاد شده در جنگ های جهانی و متعاقب آن جنگ سرد را به بدترین شکل به سامان برسانند اما این مشکل رژیم غرب ساخته به تدریج دامن خود پدیدآورندگان آن را هم فرا گرفت و آرام آرام بر اعتقاد و ارزش های آنها نیز غلبه کرد. معیارهای بین المللی را به زیر کشید و سیاست های دوگانه و ضرورت حمایت از وضع موجود را بر آنها تحمیل کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه تلاش های هدفمند برای تغییر هویت تاریخی و تمدنی این سرزمین به تدریج نتایج ویرانگری برای صلح و امنیت جهانی به بار آورد، ادامه داد: ادامه این حجم از جنایات هم حمایت از غاصبان را به چالش کشید و هم افکار عمومی مردم مسلمان را علیه این حمایت غرب شوراند.

روحانی همچنین تصریح کرد: مسلمانان تنها راه خویش در برابر تجاوز غصب و کشتار را در مقاومت دیدند و همواره کوشیدند جهان را نسبت به این ظلم آشکار آگاه سازند لذا باید به روان پاک مبارزان درود فرستاد که بار سنگین مقاومت و آگاه سازی جهانی را به دوش کشیده و به تدریج مقاومت و قیام مثنی و فرادی را به انتفاضه ای تبدیل کردند که طلیعه دگرگونی های دیگر اساسی در منطقه و شروع عقب نشینی غاصبان گردید.

رئیس قوه مقننه افزود: عالیجنابان، مهم ترین هدف اسرائیل در شرایط کنونی طبیعی جلوه دادن شرایط است و آنها دنبال این هستند که جهانیان باور کنند فلسطینیان آوارگانی هستند که باید بدون تعلق به سرزمینی، گذران عمر کنند.

صهیونیست‌ها مبارزه با خود را مبارزه با مردمسالاری می‌دانند

روحانی در ادامه با بیان اینکه تبدیل عنوان مقاومت به تروریسم و تلاش برای عادی سازی سازش از جمله تلاش صهیونیست هاست، اظهار کرد: صهیونیسم خواستار عادی سازی روابط خود با جهان اسلام است و این معنایی ندارد مگر فراموشی و نادیده گرفتن تمام جنایات آنها در فلسطین و دیگر سرزمین های اسلامی.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به این مطلب که رژیم جعلی اسرائیل چنان برخی رهبران غربی را به گروگان گرفته که گویی هرگونه مقابله با آنها در حکم حمله به منافع آنهاست، بیان داشت: صهیونیست ها به گونه ای از دموکراسی خود تبلیغ کرده اند که گویی مبارزه با آن مبارزه با مردمسالاری است.

وی اضافه کرد: برخی کشورهای عربی چنان امنیت خود را با امنیت غرب گره زده اند که گویا با شکست صهیونیسم امنیت دنیا به خطر می افتد و صهیونیسم چنان بر طبل توخالی خود می کوبد گویی هیچ شکستی در آن راهی ندارد و زیستن تسلیم گونه در کنار این جنایتکاران سرنوشت آنهاست.

انتفاضه چیزی جز مقاومت مستمر و مؤمنانه ملت فلسطین نیست

روحانی در ادامه با بیان اینکه ایجاد یأس از آینده منطقه نیز از دیگر راهبرد صهیونیست ها در مواجهه با ملت فلسطین و جهان اسلام است عنوان کرد: انتفاضه چیزی جز مقاومت مستمر و مومنانه مردم فلسطین نیست.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: انتفاضه فلسطین مقاومتی از جنس تلاش برای بقاست و این یک انتخاب نیست بلکه تنها انتخاب شرافتمندانه یک ملت برای باقی ماندن است و همه گزینه های دیگر طبق دهه های گذشته حذف شده است.

وی افزود: غصب سرزمین ها، همه راه ها را بر مردم فلسطین بسته و این ملت نیز دریافته است که اتحاد، وحدت و همدلی تنها رمز عبور از این دوره خشم و وحشت و کشتار است چرا که کم نبودند سرزمین هایی که اشغال شدند و از آنها نامی جز در تاریخ نماند اما فلسطینیان ایستادند تا سرزمین خود را حفظ کنند.

روحانی ادامه داد: درود بر پاسداران حافظه تاریخی فلسطین که در متن آوارگی ها و گسست ها از سرزمین مادری خاطره ای از منزل‌گاه اندوه و آجری ازخانه پدری با خود بردند و به کودکان خود آموختند که روزی باید به خانه خود بازگردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *