صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اعتبار ۳۵۰۰ میلیارد تومانی برای اتصال ۵۲ حلقه بزرگراهی

۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۰:۰۱
کد خبر: ۲۸۲۸۳۳
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در بخش بزرگراه‌ها ۵۲ حلقه ناپیوسته وجود دارد که هزینه تکمیل واتصال آنها بهم، حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
به گزارش گروه اقتصاد ،خیرالله خادمی بیان کرد: پیمانکاران قطعه دو آزادراه تهران- شمال به صورت فراخوان عمومی در مناقصه حضور داشتند و وزارت راه و شهرسازی دخالتی در انتخاب آنها نداشت زیرا بنیاد مستضعفان مسئول انتخاب پیمانکاران آزادراه شمال است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل درباره انتخاب پیمانکاران قطعه دوم آزادراه تهران- شمال گفت: تمام پیمانکار قطعه ۲ از طریق فراخوان عمومی و ارزیابی‌های فنی انتخاب شده‌اند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه پیشرفت فیزیکی قطعه یک آزادراه تهران – شمال بسیار مطلوب است و سال آینده این قطعه زیر بار ترافیک می‌رود اظهار داشت:  پیمانکار آزادراه تهران – شمال بنیاد مستضعفان است و شرکت آزادراه تهران – شمال که وابسته به بنیاد مستضعفان است وظیفه انتخاب پیمانکار را دارد و ما به بنیاد اطمینان داریم که بهترین پیمانکار را انتخاب می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساخت پروژه های کریدورهای بین المللی گفت:چند کریدور بین‌المللی تعریف شده که ساخت این پروژه‌ها در اولویت هستند و عموماً‌ پروژه‌های مهم هم در مسیر این کریدورهای بین‌المللی و ترانزیتی قرار گرفته اند اما مشکل اساسی در بخش کریدورهای ترانزیتی و بین‌المللی حلقه‌های ناپیوسته‌ هستند و تا زمانی که این حلقه‌ها به هم متصل نشوند و پیوستگی نداشته باشند کریدورهای بین‌المللی و ترانزیتی کارکرد مطلوبی نخواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه به طور قطع زمانی شبکه ترانزیتی خواهیم داشت که این مسیرها و حلقه‌های راهی به هم پیوسته باشند، ادامه داد: چندی پیش وزیر راه و شهرسازی ساخت چند کریدور بین‌المللی را ابلاغ کرده است که در بخش جاده‌ای ساخت و تکمیل ۱۰ کریدور را در دستور کار قرار داده‌ایم که این پروژه‌ها اولویت بندی می‌شوند تا براساس اولویت حلقه‌های ناپیوسته شبکه راهی تکمیل شوند.

خادمی گفت: همچنین در بخش بزرگراه‌ها ۵۲ حلقه ناپیوسته وجود دارد که هزینه تکمیل و اتصال آنها بهم چیزی حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که سریعاً در اولویت برگزاری مناقصه باید گذاشته شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل همچنین درباره استقبال سرمایه گذاران خارجی از ورود به پروژه های زیرساختی گفت: خوشبختانه در بخش پروژه های آزادراهی مذاکرات متعددی با شرکت‌ها و هیات‌های خارجی انجام شده است اما باید بپذیریم که در بخش بزرگراهی شرایط برای سرمایه‌گذاری مطلوب نیست.
 
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *