صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

هدف اصلی ائتلاف نظامی ضد ایرانی آمریکا و متحدانش دولت سوریه است

۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷:۰۴
کد خبر: ۲۸۱۳۱۳
پایگاه «اسپوتنیک» روز شنبه به نقل از منابع خبری خود گزارش داد که دولت جدید آمریکا برای مقابله با نفوذ و قدرت ایران در منطقه درحال رایزنی با متحدان خود در خاورمیانه است تا اتحاد نظامی منطقه‌ای شبیه سازمان نظامی «ناتو» ایجاد کند، اما یک تحلیلگر مسائل سیاسی روسی اعتقاد دارد که هدف این سازمان نطامی نه ایران بلکه دولت سوریه است.
به گزارش گروه بین‌الملل ، پایگاه «اسپوتنیک» روز شنبه به نقل از منابع خبری خود گزارش داد که دولت جدید آمریکا  برای مقابله با نفوذ و قدرت ایران در منطقه درحال رایزنی با متحدان خود در خاورمیانه است تا اتحاد نظامی منطقه‌ای شبیه سازمان نظامی «ناتو» ایجاد کند.

«آندری وِسلوف» تحلیگر مسائل سیاسی در گفتگو با روزنامه «ریانووستی» در این باره استدلال می‌کند که تشکیل سازمان نظامی منطقه‌ای آمریکا و متحدانش در خاورمیانه بیش از آنکه تهدیدی مستقیم عیله تهران باشد، «دمشق» را هدف گرفته است.

وی دراین باره تصریح کرد که ایران نسبت به این اتحاد نظامی ادعایی هدفی دورتر است و مهترین هدف از تشکیل چنین سازمان نظامی مقابله با دولت سوریه است و ازآنجایی که ایران از حامیان اصلی بشار اسد است بنابراین بیشتر از آنکه خود کشور ایران را هدف گرفته باشد، دولت سوریه را هدف قرار داده‌است.

«اسپوتنیک» ضمن اشاره به اینکه دولت ترامپ هم‌اکنون در حال رایزنی با کشورهای مصر، اردن، عربستان سعودی، و امارات است تا تلاشهای نظامی خود را ترکیب کنند می‌افزاید که  پیش‌بینی می‌شود که ائتلاف نظامی جدید ساختاری مانند سازمان «ناتو» داشته باشد که در مقابل تهدیدها پاسخی جمعی بدهند.

«اسپوتنیک» همچنین اضافه می‌کند که رژیم صهیونیستی نیز با این سازمان نظامی همکاری اطلاعاتی خواهد داشت اما نه اسرائیل و نه آمریکا عضو رسمی این سازمان نظامی نخواهند بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *