صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

طراحی پایانه‌ مرزی رازی با تمرکز بر انجام عملیات پایش گمرکی

۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۵:۰۱
کد خبر: ۲۷۸۵۲۵
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه «پایانه‌ها با تفکر انجام تمام رویه‌های گمرکی در نقاط صفر مرزی ساخته شده‌اند» گفت: طراحی پایانه مرزی رازی با این دید شکل گرفته که محلی فقط برای پایش گمرکی باشد و این اقدام باعث می‌شود پایانه‌های مرزی خلوت‌تر شوند.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، داود کشاورزیان از طراحی پایانه مرزی رازی با هدف طراحی محلی برای ورود و خروج ناوگان حمل‌ونقل عمومی خبر داد و گفت: درحالی‌که رویه‌های گمرکی می‌توانست در مناطق تحت پوشش گمرک انجام شود و پایانه محلی برای پایش باشد، اما تمام‌ رویه‌های گمرکی در پایانه‌های مرزی انجام می‌شود.

وی افزود: نیازی به انجام تمام‌ رویه‌های گمرکی در پایانه‌ها و نقاط صفر مرزی نیست، بلکه این رویه‌ها می‌توانند در سایر مناطق تحت پوشش گمرک انجام شوند و فقط پایش در نقاط صفر مرزی صورت گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه «هدف از بیان این مطلب به معنی عدم حضور سایر سازمان‌ها و میان آوردن صحبتی از طرح پنجره واحد نیست» تصریح کرد: بحث اصلی این بود که وقتی تمام ‌رویه‌ها در نقاط صفر مرزی انجام شود در آن زمان تعداد نیروهای گمرک در پایانه مرزی به بیش از ۱۰۰ نفر می‌رسد که احتمال مطرح‌شدن گمانه‌هایی بر سر مدیریت پایانه‌ها وجود خواهد داشت.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ادامه بیان داشت: طبق طرح ما دیگر نیازی نیست گمرک تمام وظایف خود را در پایانه‌ها انجام دهد به‌طوری‌که صاحبان کالا می‌توانند در شهر خود اظهارنامه صادراتی را پر کنند و تشریفات صادرات در محل صدور انجام شود و در نقطه صفر مرزی فقط عملیات پایش انجام گیرد.

کشاورزیان با اشاره به رویه‌های گمرکی برای کامیون‌های حاوی کالای وارداتی به نقاط صفر مرزی نیز گفت: هنگامی‌که کالایی وارد نقطه صفر مرزی می‌شود هم نیازی به ترخیص کالا در محل نیست، به‌طوری‌که طبق چهارچوب ترانزیت داخلی می‌تواند به منطقه گمرکی واقع در نقطه دیگری در کشور منتقل شود و عملیات ترخیص آنجا انجام شود.

وی با اشاره به مزایای اجرای این طرح در پایانه‌های مرزی یادآور شد: این اقدام باعث می‌شود پایانه‌های مرزی خلوت‌تر شوند و ضمن عدم نیاز به ساخت ساختمان‌های متعدد، می‌توان پایانه‌ها را محدودتر ساخت. اگرچه پایانه‌ها با تفکر انجام تمام رویه‌های گمرکی در نقاط صفر مرزی ساخته شده‌اند.

 معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در این زمینه نشستی با گمرک نداشته‌ایم و به نظر می‌رسد گمرک با کلیات طرح موافق باشد تا زین پس در نقاط صفر مرزی تمام رویه‌ها اجرا نشوند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *