راهکار جدیدسامسونگ برای مشکل باتری گوشی
سامسونگ اعلام کرد که برای اطمینان از رفع مشکل باتریهای لیتیومی از یک فرآیند آزمایش هشت مرحلهای بهره میگیرد همچنین از یک گروه از مشاوران متخصص در ساخت باتریها که فارغالتحصیلان دانشگاههای کمبریج، برکلی و استنفورد هستند در طراحی و ساخت باتریها کمک میگیرد.
فرآیند هشت مرحلهای آزمایش باتریها شامل آزمون دوام، سلامت ظاهری، بررسی با اشعه ایکس، آزمون شارژ و دشارژ، آزمون ترکیبات آلی فرار، جداسازی قطعات، آزمون استفاده مستمر و آزمون ولتاژ مدار باز است.
چهار مورد از این آزمونها در گذشته نیز روی محصولات سامسونگ انجام میشد؛ اما اکنون فرآیند انجام آنها بهبود یافته است. برای مثال این شرکت استانداردهای بالاتری را برای آزمون سلامت ظاهری باتریها وضع کرده است.
چهار آزمون شارژ و دشارژ، ترکیبات آلی فرار، جداسازی قطعات و استفاده مستمر، آزمونهای کاملا جدیدی هستند. در این بین، آزمون شارژ و دشارژ بخش عمده فرآیند بررسی باتریها را به خود اختصاص داده است.
سامسونگ در ابتدای ماه آگوست 2016 میلادی گوشی Galaxy Note 7 را رونمایی کرد و تا پایان ماه این محصول را در سراسر جهان عرضه کرد. با وجود این که ارزیابیهای اولیه گوشی بسیار مثبت بود، گزارشهایی از گرم شدن بیش از حد باتریها و آتش گرفتن آنها منتشر شد. در پی این گزارشها سامسونگ ابتدا فروش گوشی را متوقف کرد و سپس با انتشار یک فراخوان تلاش کرد باتری گوشیهای معیوب را با نمونه سالم جایگزین کند. اما پس از مدت کوتاهی برخی از باتریهای جایگزین منفجر شدند و بالاخره در تاریخ 10 اکتبر سامسونگ فراخوان استرداد گوشیها را در سراسر جهان منتشر کرد.
/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *