صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بدهی 400 ميليارد تومانی ايرلاين ها به فرودگاه امام/بهره برداری از ترمينال سلام تا سال آينده

۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲:۵۸
کد خبر: ۲۷۰۹۷۸
دسته بندی‌: اقتصاد ، انرژی
مدیر عامل شرکت شهرهای فرودگاهی امام خمینی با اشاره به اینکه بیشترین درآمدهای فرودگاه مربوط به مسافرین ترانزیت بوده است گفت: حدود سرمایه گذاری در فرودگاه امام بین هزار و ٥٠٠ تا هزار و ٧٠٠ میلیارد تومان است.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ؛ نويدی در نشست خبری صبح امروز در فرودگاه امام برگزار شد گفت: ظرفيت فرودگاه كشورهاي مختلف بسيار بالاتر از فرودگاه امام است در حالی كه در سال ٢٠١٥ فرودگاه پكن ٩٠ ميليون، فرودگاه دبي٨٨ ميليون، فرانك فورد ٦١ ميليون، آتا ترك تركيه ٦٢ ميليون، اينچون ٥٠ ميليون و فرودگاه امام ٥٠ ميليون مسافر را جابجا كرده است.

وی در خصوص سرمایه گذاری در فرودگاه امام پس از برجام بیان کرد: میزان سرماهی گذاری خارجی پس از برجام هنوز تغییری نکرده است و هنوز سرمایه گذارزی خارجی در فرودگاه صیزت نگرفته ولی میزان مسافر خارجی حدود ٣٠ درصد افزایش یافته است و بیشترین سهم این افزایش مسافر در بخش مسافرین ترانزیت بوده است.

وی با بیان اینکه مبلغ بسیاری از بدهکاران به فرودگاه مربوط به ایرلاین ها است توضیح داد: بدهکاران اصلی به فرودگاه ایرلاین ها هستند که از حدود ٤٠٠ میلیارد تومان به فرودگاه بدی دارند و اصلی‌ترین بدهکار ما ایران ایر است.

نویدی در خصوص سرمایه گذار مربوط به ترمینال سلام فرودگاه امام تصریح کرد: سرمایه گذاری خارجی برای بحث سرمایه گذاری در این ترمینال وجود نداشته و بین سرمایه گذاران داخلی هم بنیاد مستضعفان بهترین شرایط را برای سرمایه گذاری داشته که در این میان متعد شده‌ایم که در مبلغ سرمایه گذاری در ظرف یکسال دریافت و در مدت هشت سال باز گردانده شود که در غیر اینصورت بنیاد می‌تواند با دسترسی به هزانه مبلغ بدهی را از بودجه فرودگاه‌ها به طور مستقل برداشت کنند.

مدیر عامل شرکت شهرهای فرودگاهی امام خمینی در توضیح اقدامات صورت گرفته در خصوص جمع آورط هواپیماهای اسقاطی در فرودگاه امام اظهار کرد: صنعت اوراق هواپیما در کشور بسیار پیچیده است و ما به ناچار هواپیماهای اسقاطی را به اینجا انتقال داده‌ایم و در یکی از طرح‌های ناکو قرار است تا در نقطه‌ای از فرودگاه مکانی برای این هواپیماها تعبیه شور و سپس به دست سرمایه گذاران این بخش در صورت وجود سپرده شود و نکته قابل توجه اینجاست که هیچ مبلغی به عنوان کرایه برای نگهداری این هواپیماهای اسقاطی دریافت نمی‌شود.

وی در توضیح اهداف پیشرو برای گسترش و توسعه فرودگاه امام تصریح کرد: اهدافی چون افزایش ظرفیت مسافرین به ٢٠ میلیون افزایش داده شود، طرح بهینه سازی ترمینال موجود و با افزایش ٢٣ هزار متری در بحث کافی شاپ ها و فری شاپ ها خواهد بود، همچنین در بخش پارکینگ. و تاکسی‌ها نیز تغییراتی ایجاد خواهد شد.

نویدی در این باره افزود: تا دو سال آینده بخشی از پروازهای داخلی به این فرودگاه انتقال داده خواهد شد و ظرفیت جابجایی بار از ٢٠٠ هزار تن به ٨٠٠ هزارتن افزایش خواهد یافت و به علاوه در بحث آب و برق ساماندهی‌های لازم صورت خواهد گرفت.

مدیر عامل شرکت شهرهای فرودگاهی امام خمینی در خصوص میزان درامد فرودگاه امام اظهار کرد: میزان درآمد فرودگاه امام ٤٦٠ میلیارد تومان است که از این میزان ١٣ درصد مربوط به شاپ و مابقی مربوط به بخش پارکینگ‌ها بوده است.

وی در توضیح شرایط ترمینال سلام گفت: ترمینال سلام حدود ٤٥ درصد پیشرفت داشته و سرمایه گذار مربوط به این بخش بنیاد مستضعفان بوده است.

نویدی با بیان اینکه ظرفیت‌های فرودگاه امام یادآور شد: فرودگاه امام با دارا بودن شرایط ویژه جغرافیایی از شرق، غرب، شمال و جنوب از اهمیت بالایی و شرایط خوبی برای ارتقا برخوردار است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *