صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تاكید براجرای كیفی برنامه های پیشگیری ازآسیب های اجتماعی در مدارس

۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵:۰۲
کد خبر: ۲۶۸۷۴۷
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
معاون تربیت بدنی و سلامت شهرتهران، ضمن اشاره به اهمیت موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای دانش آموزان، خواستار هماهنگی، انسجام و برنامه ریزی صحیح تر در این زمینه و اجرای كیفی تر برنامه ها در سطح مدارس شد.
به گزارش گروه جامعه ،بیست و پنجمین جلسه كارشناس مسئولان و كارشناسان پیشگیری از آسیب های اجتماعی مناطق شهر تهران با حضور محمدی معاون تربیت بدنی و سلامت شهرتهران حسینی و پوربافرانی كارشناسان دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت، منوچهری، رحمت زاده و تقی زاده رئیس و كارشناسان اداره مراقبت آسیب های اجتماعی، كارشناس مسئولان و كارشناسان پیشگیری از آسیب های اجتماعی مناطق شهر تهران در محل سالن شورای آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت شهرتهران، ضمن اشاره به اهمیت موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای دانش آموزان و تشكر از اقدامات انجام شده، خواستار هماهنگی، انسجام و برنامه ریزی صحیح تر در این زمینه و اجرای كیفی تر برنامه ها در سطح مدارس شد.

 وی تأكید كرد: با توجه به وضعیت موجود نیروی انسانی و سایر كمبودها، بخش پیشگیری می بایست نقش هماهنگ كننده و مطالبه گر خود را در این زمینه با تقویت كمیته پیشگیری منطقه و به كارگیری همه ابزارهای دورن و برون سازمانی به انجام رساند.

 محمدی اظهار داشت: اعتبارات ابلاغی در این بخش می بایست با نظارت كامل و در راستای اجرای فعالیت های مصوب در سطح مناطق و مدارس هزینه شود.

در ادامه جلسه منوچهری رئیس اداره مراقبت، ضمن تشكر از اقدامات انجام شده به ویژه كارگاه آموزشی استانی طرح مشاركت اجتماعی دانش آموزان، فاز سوم برنامه همكاری خانه و مدرسه، كارگاه آموزشی بند 1 تفاهم نامه همكاری مشترك ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت آموزش و پرورش و سایر اقدامات انجام شده مناطق، در خصوص برنامه های پیش رو و نیز اقدامات لازم برای اجرای مطلوب برنامه ها در سطح مناطق و مدارس، به ویژه پروژه های ابلاغی طرح تقسیم كار ملی به منظور كنترل و كاهش آسیب های اجتماعی ابلاغی بر اساس تفاهم نامه همكاری مشترك وزارت كشور و وزارت آموزش و پرورش، اقدامات اجرایی بند 1 تفاهم نامه ستاد مبارزه با مواد مخدر، هزینه كرد اعتبارات ابلاغی، توضیحاتی ارائه کرد.

همچنین حسینی و پوربافرانی، همكاران دفتر مراقبت وزارت در خصوص چگونگی اجرای برنامه های این حوزه، به ویژه برنامه مدیریت مورد و اجرای برنامه مداخلات برای دانش آموزان در معرض خطر و پرخطر و نیز طرح تقسیم كار ملی، توضیحاتی ارائه کرده و به پرسش های همكاران در این دو زمینه پاسخ دادند.

در پایان مقرر شد، برنامه تقسیم كار ملی در اولویت اجرای فعالیت های مناطق و مدارس قرار گرفته و گزارش های مربوط به برنامه های ابلاغی به اداره كل در زمان مقرر ارسال شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *