دونده ده سال بیدار میهمان «باصبح» می شود/ رونمایی از تیتراژ با صدای محمدرضا مقدم
سهیل سلیمانی تهیه کننده برنامه صبحگاهی شبکه دو مهمانان فردای برنامه را معرفی کرد و گفت: محمد رضا مقدم خواننده تیتراژ «باصبح» با حضور خود در برنامه برای اولین بار این قطعه را اجرا خواهد کرد. مهمان دیگر ابراهیم عطایی دونده ای است که از ده سال پیش تاکنون نخوابیده است.
لزوم مشارکت های مردمی در مباحث زیست محیطی
وی ادامه داد: موضوع محیط زیست با مردم سر و کار دارد و ما نمی توانیم منافع و حقوق مردم (حقوق شهروندی) آنان را نادیده بگیریم. ما حق داریم برای زندگی، نفس کشیدن و... از محیطی سالم برخوردار باشیم اما در همین راستا مسئولیت هایی نیز داریم، کسانی که در قانون گذاری و اجرا ونظارت مسئولیت هایی دارند می بایست وظایف خود را به خوبی انجام دهند، البته نقش مردم هم در این بین مهم است. محیط زیست موضوعی است که مسائل آن صرفا با یک دستور و رفتار دولتی حل نخواهد شد. بنابراین نیازمند مشارکت جدی مردم است.
پایش و کنترل مستمر از جمله وظایف سازمان محیط زیست
ابتکار تصریح کرد: در یک شهر یازده میلیونی (روزهای تهران) باید مواردی رعایت شوند که در روستا ها وشهرهای کوچک الزامی به رعایت آنها نیست اما در کلان شهرها نظم دیگری را باید مدنظر داشت. پایش و کنترل مستمر از جمله وظایف سازمان محیط زیست است. ما ویژه فصل زمستان پایشی ضربتی و کنترلی را انجام داده ایم که تاکنون بیش از 1100 واحد صنعتی و معدنی در استان تهران را کنترل کرده و به بسیاری اخطار داده شده است. آلودگی محیط یعنی صدمه ای به طبیعت که حق عمومی محسوب می شود؛ به طوری که حتی ایجاد آلودگی یک ماشین بدون معاینه فنی اجحاف در حق تک تک شهروندان است.
اقدامات سه ساله سازمان حفاظت محیط زیست
ابتکار تأکید کرد: ما در این سه سال برنامه (کاهش آلودگی هوا) را مجدد در دستور کار دولت قرار دادیم که به طور مرتب بررسی، بازنگری و تصویب شد و سازوکار مدیریتی یکپارچه آن را فعال کردیم. در حال حاضر 8کلان شهر برنامه کاهش آلودگی هوا دارند. اولین کار دولت تلاش برای ارتقای کیفیت سوخت یعنی بنزین که مهمترین سوخت مصرفی کلان شهر هاست بوده است. طبق تأکیدات رییس جمهور به جایگاه های سوخت توجه ویژه ای شده تا کسی تخطی نکند. خوشبختانه میزان بنزن ها به حداقل رسیده است. کیفیت گازوییل بهتر شده، میزان مصرفی مازوت در نیروگاه ها به 5 درصد خواهد رسید و گاز طبیعی جایگزین آن می شود.
قرار بود تولید خودرو ها در ایران از سال 86 بر اساس استانداردهای یورو 2004 باشد که متأسفانه این اتفاق تا سال 92 رخ نداد در دولت یازدهم با مهندس نعمت زاده همکاری بسیار خوبی را شروع کردیم و تمام خودروسازان استاندارد یورو 2004 را اجرا کردند. در ضمن از تمام خطوط تولید خودرو در ایران بازرسی صورت می گیرد هر کجا که همخوانی با استاندارد وجود نداشته باشد، خودروها نمره گذاری نخواهند شد. تمام موتور سیکلت ها از تاریخ 1/7/95 انژکتوری شدند. خودروهای فرسوده از رده خارج و اوراق می شوند.
تشکر ویژه از دکتر علی عسگری
او بیان کرد: از رسانه ملی و در کل تمام رسانه ها تشکر می کنم، بحث رسانه بسیار مهم است چراکه به موضوع محیط زیست، فرهنگ ورفتار مردم و اینکه ما چگونه می توانیم مردم را در موضوع محیط زیست پای کار بیاوریم توجه می شود تا در واقع مردم بخشی از مشکل نباشند بلکه راه حل باشند. بنابراین با توجه به نقش پررنگ رسانه ملی از آن تشکر می کنم علی الخصوص با حضور آقای علی عسگری توجه به محیط زیست بیشتر شده، البته هنوز هم جای کار هست.
ابتکار در پایان اظهار کرد: برنامه من برای 5سال آینده خودم ادامه به کار و فعالیت و انجام کارهای ذوقی است.
برنامه 5ساله محیط زیست: اگر برنامه هایی که دولت تدوین و مجلس به عنوان قانون مصوب کرده با اراده اجرا شوند و مشارکت و همکاری مردم هم لحاظ شود وضعیت بهتری خواهیم داشت. هرچند که روند جهانی هم در این زمینه نگران کننده است.
امیدوارم فردا که از خواب بیدار می شوم انشاءالله با قوت و روحیه ای خوب بتوانم به مردم خدمت کنم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *