صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نحوه استعلام اصالت فرآورده های سلامت در تبلیغات ابلاغ شد

۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰:۰۱
کد خبر: ۲۶۶۷۴۰
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، نحوه استعلام اصالت فرآورده های سلامت در تبلیغات را ابلاغ کرد.
به گزارش گروه جامعه ،رسول دیناروند، «لحاظ کردم نحوه استعلام اصالت فرآورده ها در تبلیغات تمامی ذی نفعان»، را به تمامی شرکت های تولیدکننده و وارد کننده فرآورده های دارویی، مکمل، داروهای طبیعی، غذایی و آشامیدنی،آرایشی و بهداشتی و تجهیزات پزشکی ابلاغ کرد.

متن این ابلاغیه به شرح ذیل است؛

قابل توجه تمامی شرکت های تولیدکننده و وارد کننده فرآورده های دارویی، مکمل، داروهای طبیعی، غذایی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و تجهیزات پزشکی

موضوع: لحاظ نمودن نحوه استعلام اصالت فرآورده ها در تبلیغات تمامی ذی نفعان

با توجه به اهمیت مبارزه با اقلام تقلبی و قاچاق به ویژه در حوزه فرآورده های سلامت محور، اطلاع رسانی و افزایش سطح آگاهی مصرف کنندگان، متخصصان و عموم جامعه در خصوص مخاطرات و اهمیت موضوع و نحوه کسب اطمینان از اصالت فرآورده های مصرفی، از وظایف قانونی و مسولیتهای اجتماعی کلیه ذینفعان و به صورت مشخص، شرکتهای صاحب فرآورده می باشد.

بر این اساس، با توجه به اجرای طرح رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت فرآورده های سلامت محور در چند سال گذشته و وجود ابزارهای کارآمد و سامانه های هوشمند در این حوزه و از سویی دیگر، الزامات قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سایر قوانین و ضوابط موجود، الزامیست کلیه شرکتها ضمن مهیا ساختن بسترهای آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مرتبط، در کلیه اقدامات تبلیغاتی، بازاریابی و اطلاع رسانی خود (تبلیغات رسانه ای چاپی و الکترونیک، همایشها، بروشورها، پوسترها و ..) نسبت به تصریح اهمیت و درج شکل برچسب و نحوه استعلام اصالت فرآورده های مشمول طرح مطابق ضوابط و دستورالعمل اجرایی طرح رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت فرآورده های سلامت محور (تی تک) اقدام نمایند.

به پیوست چکیده اطلاعات جهت استفاده محتوا و تصاویر در اطلاع رسانی ها و تبلیغات به فراخور ابزارهای اطلاع رسانی ارائه می شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *