صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مشترکان تلفن همراه دو سال آینده به بیش از 5 میلیارد نفر می‌رسند

۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰:۰۱
کد خبر: ۲۶۶۱۰۵
دسته بندی‌: اقتصاد ، انرژی
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی اعلام کرد: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد تعداد مشترکان تلفن همراه در سال ۲۰۲۰ به بیش از پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر رسیده و به موازات آن مصرف داده نیز افزایش خواهد یافت تا آنجا که سهم ویدئو از ترافیک داده دنیا از ۶۴ درصد در سال ۲۰۱۴ به ۸۰ درصد در سال ۲۰۱۹ خواهد رسید.
به گزارش گروه اقتصاد ، علی‌اصغر عمیدیان در نشست "محتوا، اقدامات و دستاوردها" با اشاره به اینکه همزمان با افزایش اهمیت و ارزش محتوا رویکردهای بین‌المللی نیز در این زمینه تغییر کرده است، گفت: در حال حاضر در حوزه‌های بین‌المللی دو رویکرد Sponsored data یا محتوا و اطلاعات حمایت شده و رویکرد Net Neutrality یا بی‌طرفی نسبت به محتوا در زمینه ارائه خدمات محتوائی وجود دارد که در رویکرد اول برخی محتواهای خاص و پر درخواست از سوی برخی اپراتورها ارجحیت داده شده و حمایت می‌شوند و در این رویکرد مشتریان می‌توانند بدون استفاده از حجم ترافیک ماهانه و یا با نرخ ارزانتر از برخی محتواها بهره‌مند شوند.

وی افزود: در رویکرد دوم با همه محتواها در شبکه بطور یکسان برخورد می‌شود و کشش مشترک نسبت به محتوا تعیین‌کننده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در کشور ضمن تاکید رویکرد یکسان به محتوا، حمایت از محتوای داخل و رویکرد Sponsored data مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: موضوع محتوا در قالب شبکه ملی اطلاعات در کشور دنبال شده است و در این حوزه بر الزاماتی مانند توجه به رونق تولید محتوای داخل متناسب با فرهنگ، دین و آداب و سنن کشور، تفکیک ترافیک داخل از ترافیک بین‌الملل، توجه به شکل‌گیری صحیح زنجیره تولید محتوا، توجه تولیدکننده محتوا و حمایت از محتوای داخل و توجه به مصرف‌کننده نهایی و تعرفه‌های ترجیحی تاکید شده است.

عمیدیان درباره اقدامات رگولاتوری در حمایت از ارائه خدمات محتوائی اظهار کرد: مصوبه ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و الزام به اضافه‌کردن حداقل یک سوم سقف حجم ترافیک داخلی به سقف حجم ترافیک بین‌الملل تا زمان اجرایی کردن تفکیک ترافیک داخل از خارج، کاهش تعرفه پهنای باند اینترنت بین‌الملل و تعرفه انتقال در لایه‌های ۲ و ۳ به منظور کاهش هزینه‌های اپراتور و در نتیجه کاهش تعرفه داده برای کاربر نهائی از اقدامات حمایت‌گرانه در حوزه ارائه خدمات محتوای داخلی است که بازنگری در این مصوبه هم با هدف تغییر مدل قیمت‌گذاری از مبنای میزان حجم ترافیک مصرفی (Usage Base) به مبنای سرعت دسترسی به شبکه (Connection Base) و تعیین سقف تعرفه برای دسترسی به بسته‌های رایج مصرفی با در نظر گرفتن حجم ترافیک داخلی دو برابر حجم ترافیک بین‌الملل و یا تعرفه نصف انجام شده است.

وی الزام سازمان فناوری اطلاعات و شرکت مخابرات ایران با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت برای فراهم کردن امکان ارائه ترافیک تفکیک شده به سایر اپراتورها و همچنین تغییر مدل دریافت مبلغ حق‌السهم از سهم دارندگان پروانه از ارائه خدمات ارزش افزوده محتوائی مبتنی بر روش Money Collection و تعیین سقف اتصال اپراتورها به مراکز IXP زیرساخت به ازای ظرفیت پورت و اتصال رایگان مراکز داده غیردولتی مجاز به مراکز IXP زیرساخت را از جمله دیگر مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای حمایت از ارائه خدمات محتوائی در داخل کشور عنوان کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *