صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رشته دانشگاهی طراحی بازی‌های رایانه‌ای، گردش مالی این حوزه را به داخل کشور سرازیر می‌کند

۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰:۰۱
کد خبر: ۲۶۵۴۳۵
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه رشته‌های دانشگاهی باید پاسخ به نیازهای موجود در جامعه باشد از ایده راه‌اندازی رشته طراحی بازی‌های رایانه‌ای در دانشگاه‌های کشور استقبال کرد.
به گزارش گروه سیاسی ، نصرالله پژمان‌فر درباره ایده راه‌اندازی رشته بازی‌های رایانه‌ای در دانشگاه گفت: آنچه که از لحاظ دانشی در دانشگاه‌ها نیاز است، پاسخ به نیازهای بازار، صنعت، بخش‌های مختلف کشاورزی، خدمات و کلیه نیازهای موجود در جامعه است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر دانشگاه فقط مسیر عادی خود را برود و نتواند نیازهای جامعه را تامین کند، با بحران‌های جدی روبرو می‌شویم که امروز یکی از مسائلی است که در سیاست‌های ابلاغی این مسئله مطرح شده و کلیه قوانین بالا دستی را مدنظر داشته است.

وی با بیان اینکه رشته دانشگاهی بازی‌های رایانه‌ای یکی از نیازهای جامعه امروز است چراکه در این زمینه با آسیب‌هایی مواجه هستیم، تصریح کرد: ایجاد این رشته در دانشگاه کار منطقی و عاقلانه‌ای است؛ ممکن است در اوایل مسیر با مشکلاتی نیز مواجه باشیم اما قطعا در طول مدت نه چندان بلندی این مسیر می‌تواند یکی از کارهای کارشناسی شده شود و قوامی به تولیدات داخلی در این بخش داده و کشور را در این مسیر به استقلال برساند.

پژمان‌فر با بیان اینکه در ایران ظرفیت‌های خوبی در زمینه بازی‌های رایانه‌ای وجود دارد، ادامه داد: ایجاد رشته بازی‌های رایانه‌ای در کشور تاثیرات فرهنگی زیادی دارد چراکه می‌توان به اقتضای فرهنگ داخلی کشور ایران تولیدات خود را قرار دهیم و قطعا پیوست فرهنگی در تولیدات رعایت می‌شود.

این نماینده مجلس دهم با اشاره به تاثیرات اقتصادی بازی‌های داخلی رایانه‌ای گفت: گسترش بازی‌های رایانه‌ای تولید داخل می‌تواند آثار اقتصادی خوبی را برجا بگذارد. در حال حاضر در زمینه بازی‌های رایانه‌ای گردش مالی فراوانی در بازار موجود است اما کمتر از 5درصد بازی‌های رایانه‌ای در اختیار ایران وجود دارد و اعتبارات بیشتر از95درصد بازی‌های رایانه‌ای به جیب بیگانه‌ها می‌رود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: نبود رشته بازی‌های رایانه‌ای در ایران هم آثار اقتصادی و هم آثار فرهنگی نامناسبی را ایجاد کرده بود لذا ایده ایجاد چنین رشته‌ای در دانشگاه کار منطقی و لازمی است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *