صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

سوء استفاده از نفوذ فرزندان برخی مسؤولین/ بازداشت دو بدهکار کلان بانکی/ بانک مرکزی بدهکاران کلان بانکی را معرفی کند

۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷:۴۲
کد خبر: ۲۶۳۴۷۷
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
جعفری ‌دولت‌آبادی ضمن هشدار نسبت به شکل‌گیری یک فساد پنهان از طریق سوءاستفاده از فرزندان برخی مسؤولان تصریح کرد: این بدهکار بانکی همچنین از نفوذ فرزندان برخی مسؤولان استفاده می‌کرده و حداقل فرزندان 4 مسؤول را در شرکت­های خود به کار گرفته و با استفاده از نفوذ آن‌ها مرتکب جرم شده است.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ؛ دکتر جعفری ‌دولت‌آبادی، دادستان تهران ضمن هشدار نسبت به شکل‌گیری یک فساد پنهان از طریق سوءاستفاده از فرزندان برخی مسؤولان تصریح کرد: این بدهکار بانکی همچنین از نفوذ فرزندان برخی مسؤولان استفاده می‌کرده و حداقل فرزندان 4 مسؤول را در شرکت­های خود به کار گرفته و با استفاده از نفوذ آن‌ها مرتکب جرم شده است.

وی یکی از راه‌کارهای مبارزه با فساد اقتصادی را بررسی وضعیت شرکت‌های متقاضی وام اعلام کرد و گفت: بانک‌ها باید وضعیت شرکت‌ها را بررسی کنند تا به شرکت‌های صوری وام پرداخت نکنند.

بازداشت دو بدهکار کلان بانکی  

دادستان تهران از بازداشت تعقیب قضایی دو بدهکار کلان خبر داد و با اعلام این که یکی از این بدهکاران در حوزه ورزش و دیگری در حوزه واردات کالا فعالیت داشته است، افزود: سیاست دادستانی در مورد بدهکاران کلان بانکی وصول وجوه بانک‌ها می‌باشد.

بانک مرکزی بدهکاران کلان بانکی را معرفی کند

جعفری دولت‌آبادی بار دیگر به بانک‌ها هشدار داد که اگر بانکی به نحو غیرمتعارف نسبت به پرداخت وام اقدام کند مسؤولان بانک تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

دادستان تهران از توافق بانک مرکزی با دادستانی تهران برای معرفی ابر بدهکاران به دادسرا خبر داد و تصریح کرد: در جلسه‌ای که هفته پیش با رئیس کل بانک مرکزی در دادستانی تهران برگزار شد از رئیس کل بانک مرکزی خواسته شد بدهکاران کلان بانکی که بالای هزار میلیارد تومان بدهی دارند به دادستانی معرفی شوند.

وی سیاست دادستانی در قبال بدهکاران کلان بانکی را تعقیب قضایی این افراد تا استرداد وجوه بانک‌ها اعلام کرد.

جعفری دولت‌آبادی عدم اعطای وام غیر واقعی و مطالبه گری برای وصول وام‌ها از سوی بانک مرکزی را مورد تأکید قرار داد و با نامطلوب دانستن رویه برخی بانک‌ها در مماشات با بدهکاران بانکی تصریح کرد: بانک سرمایه به یکی از بدهکاران بانکی برای تسویه حساب 5 سال مهلت داده در حالی که همه اسناد ارائه شده از سوی این فرد برای دریافت وام صوری بوده است و این‌گونه می‌شود که فساد گسترش می‌یابد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *