فتنه، یعنی فاصله ظالمانه میان اقشار مردم
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فتنه یعنی فاصله ظالمانه ایجاد کردن بین اقشار مردم و برخورداری فوقالعاده در کنار محرومیتهای فوقالعاده که خود سرآغاز فتنه است.
به گزارش گروه سیاسی ؛ محمدحسین صفار هرندی در همایش نهضت روشنگری در کانون بسیج مهندسین اراک افزود: سخن اصلی این است که چه اقدامی باید انجام دهیم که بار دیگر فتنه در کشور اتفاق نیافتد؟
وی تصریح کرد: اگرچه اتفاق نهم دیماه ۸۸ در دقیقه ۹۰ روی داد، یعنی به سبک بسیاری از کارهای دیگر تحمل بسیار کرده و با فتنهگران به نوعی مماشات میکردیم، اما دیگر به نقطهای رسید که نظام را روی پل برده بودند.
هرندی گفت: اتفاقی که در روز عاشورای ۸۸ افتاد، جسارت به منبع اصلی قدرت ملی ما و عقیدهای بود که به واسطه آن توانستیم سرپا بمانیم. وقتی به این ناحیه جسارت شد، گویی نظام را روی پل بردند و چیزی نمانده بود که کمر نظام با خاک آشنا شود. اینجا ملت ما فن بدل خود را به کار گرفت، ۹ دی فن بدل ملت برای خنثی کردن فتنهای خانمانبرانداز بود.
وی اظهار کرد: مردم درست وقتی وارد عمل شدند که طرف مقابل خیال میکرد که "بر خر مراد سوار است" و میخواهد جشن کامیابی برگزار کند، اما معلوم شد که فاصله بین برآوردهای مردم و حماقتهایی که دشمنان و ضدانقلابیون داشتند، بسیار است.
هرندی ادامه داد: ملت در همه لحظهها و صحنهها حضور داشته و دارد، چراکه مادامی که این مملکت پایبند به اعتقادات دینی خود باشد و رویه آن انقلابی باشد، برای آن تدارک فتنه میبینند پس باید پادزهر آن را آماده داشته باشد. برای شناخت این پادزهر باید منشا بیماری فتنه را دانست.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به روایاتی گفت: منشا فتنهها، هواهای نفس که از آن پیروی میشود، همچنین بدعتهایی است که گذاشته میشود. پس هرگاه کسانی دنبال هوای نفس بوده و مردم را نیز به آن سو میکشند باید فهمید که این مقدمه فتنه است.
عدالت اجتماعی اصیلترین هدف انقلاب اسلامی است
وی افزود: اگر دیدید که برخلاف رویه اعتقاد دینی ما انقلابی صورت میگیرد، مقدمه فتنه است و باید همانجا از آن ممانعت به عمل آورد. انقلاب اسلامی واقع شد تا در جامعه عدالت اجتماعی به عنوان یکی از اصیلترین اهداف انقلاب برقرار شود.
هرندی بیان کرد: عمل کسی که برای خودش برخورداری نجومی و فوقالعادهای را قرار داده درحالیکه زیردستانش چندین برابر کمتر از او حقوق دریافت میکنند و او باز هم مدعی است که حقوقش کم است، به معنای بدعت و لگدکوب کردن آرمانهای انقلاب است.
وی اضافه کرد: فتنه یعنی فاصله ظالمانه ایجاد کردن بین اقشار مردم و برخورداری فوقالعاده در کنار محرومیتهای فوقالعاده که خود سرآغاز فتنه است. سرآغاز فتنه یعنی لگدکوب کردن قانون در حالیکه مبنا قانون است و باید همه طبق قانون عمل کنیم.
هرندی ادامه داد: برخی افرادی که برای انتخابات ثبتنام میکنند در سخنرانیهای خود مواردی همچون تبعیت از قوانین را بیان میکنند که علامت آرامش و سلامتی را در اذهان ایجاد میکند، به عنوان مثال میرحسین موسوی چند روز پیش از انتخابات در مقام ضرورت قانونگرایی سخن میگوید و اضافه میکند که "این مهم باید در عمل دیده شود و اگر من مورد پذیرش مردم واقع نشدم و رای نیاوردم باید در برابر این اتفاق تسلیم شوم".
وی بیان کرد: موسوی اما چند روز بعد در حالیکه هنوز انتخابات به اتمام نرسیده طی مصاحبهای میگوید مطابق اطلاعات من برنده شدهام که این خلاف قانون است و باید آراء صندوقها شمرده شوند و مراحل قانونی را طی کنند تا نتیجه مشخص شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام علت این قانونگریزی را این دانست که آقای موسوی تصمیم گرفته بود حتما رئیس جمهور شود حتی اگر مردم به او رای ندهند.
وی تصریح کرد: سوابق میرحسین موسوی بد نبوده است و مردم از او خاطره بدی ندارند. لازم نیست فکر کنیم اگر کسی فاجعهای این چنین را آفرید سابقه خوبی نداشته است. او میتواند از پیشگامان انقلاب بوده باشد، اما به دلیل تبعیت از هوای نفس امروز دست به فتنهانگیزی بزند.
هرندی گفت: در این قانونگریزی اصل نظام نشانه گرفته شده و با اساس نظام درگیر هستیم. موسوی میبیند که اتفاقاتی میافتد، اما بازهم طی اعلامیه هایی مردم را به خیابانها دعوت میکند، او میبیند که صدای منحوس BBC، صدای آمریکا و اسرائیل و شبکههای در اختیار آنها در خدمت بازتاب دادن به عمل احمقانه او هستند از این رو انسان باید نسبت به این اعمال شک کند.
وی ادامه داد: به گفته امام راحل هرگاه دیدید دشمنان از شما تعریف میکنند باید به خودتان شک کنید. موسوی حمایتهای دشمن را میبیند اما باز هم ادامه میدهد پس جز اینکه از اسب سرکشی تبعیت میکند چیزی نیست.
هرندی اظهار کرد: نپذیرفتن آرای مردم توسط موسوی به این معنا نیست که بر حقش جفا شده بلکه به این معناست که او میخواهد حتی بدون رای مردم بر کرسی بنشیند که این همان تبعیت از هوای نفس و بدعت است.
رئیس جمهور فعلی با عدد ناپلئونی برنده انتخابات شد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مسیر طبیعی رای آوردن این است که مطابق قانون کسی که عدد بالاتری را کسب کرده انتخاب شود کمااینکه رئیس جمهور فعلی با یک عدد ناپلئونی برنده انتخابات شد که ممکن بود با عدد مختصری انتخابات به دور دوم کشانده شود، اما از آنجاکه نظام تبعیت از حق و مسیر هدایت را قبول دارد، برنده بودن روحانی را قبول کرد.
وی تصریح کرد: هرچقدر هم که تقلب شده باشد آیا ممکن است ۱۱ میلیون رای تقلب بوده باشد؟ وقتی نمیخواهد بپذیرد که تقلب نشده است یعنی قصدش این است که بدعتی را ایجاد کند و آن حرکتی بود که دشمنان ایران مثل آمریکا در کشورهای مخالف خودش تجربه کرده بود که به مناسبت انتخابات یک شورش خیابانی راه بیاندازد و به گفته خودشان اگر نتیجه بر وفق مراد بود باز هم میخواستند مردم را به خیابان بریزند که این همان بدعت است.
هرندی ادامه داد: اگر نمیخواهیم فتنه تکرار شود، نباید زمام امور به دست کسانی بیافتد که پیرو هواهای نفسانی خود هستند. موسوی انسان خوبی بود و تا مرحله شهادت شدن در دفاع از حق پیش رفته است اما با بزرگ شدن بچههایش و تاثیرگذاری آنها بر اندیشه و فکرش بعد از مدتی به وسیله آنها اداره و از هواهای آنها تبعیت میکند.
وی بیان کرد: فتنه یعنی گره خوردن بین ظرفیت درونی نظام با بیرون نظام. هرگاه بخشی از نظام در رقابتهای داخلی برای زیاد کردن زور خود متوسل به اغیار شد تا وزن خود را زیاد کند محیط فتنه است. دشمنان قسم خورده امام راحل همه روبان سبز به دست بسته و به امام فحاشی میکردند حالا از موسوی حمایت میکنند، اما چون احتیاج به رای داشته است حاضر نیست علیه آنها چیزی بگوید در حالیکه کافی بود با اعلام اینکه "آمریکا غلط کرد که از من حمایت کرد و من احتیاج به کمک او ندارم" به این غائله پایان دهد.
هرندی افزود: کسی که از بیرون آمده رنگ سبز را نماد مقاومت علوی در طول تاریخ نمیداند بلکه این نماد که به اشکال مختلف به آن اهانت میشد، نماد مخالفت با تفکر دینی و جمهوری اسلامی شده بود. چطور موسوی اینها را نمیفهمید؟
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در روز قدس که فتنهگران عربده میکشیدند آقای کروبی نیز سررسید و حرکاتی همچون عبور از صفوف نمازگذاران با ماشین را انجام داد که نشان از بدعت داشت. وقتی تبعیت از هوا مطرح شود چنین اتفاقاتی نیز میافتد.
وی افزود: در مقابل چشمها شعارهای مبنای انقلاب را عوض کرده و استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی را سردادند. روز عاشورا که اوج این دنائت بود متعرض اصیلترین شعائر شدند. اگر تبعیت از هوا نبود همانروز اطلاعیه صادر میکرد که اینها از ما نیستند بلکه دشمنان رخنه کرده در صفوف مردم وفادار به امام حسین(ع) هستند. او بجای ایجاد مرزبندی بین خود و فتنهگران، آنها را انسانهای خداجو لقب داد.
هرندی با اشاره به نشانههای فتنه اظهار کرد: هرگاه ارتباط با دشمنان خدا در بیرون برقرار شد محیط رخنه فتنه ایجاد شده است چراکه ایدئولوژی در آنسوی میهن هواپرستی و موافق مکتب اومانیسم یا خدا قرار دادن انسان است.
هرندی تاکید کرد: اگر کسی ادعای انقلابی گری و مسلمانی کرد اگر در برابر این دشمنان حاضر شد سکوت و تمکین کند و به آنها تکیه زند مطابق فرمول مذکور مقدمه ساز فتنه شده است و به فتنهگر نیابد اجازه داد در کرسیهای حساس کشور جاگیر شود.
وی ادامه داد: شورای نگهبان حق دارد افرادی که نامزد شدند را بررسی میکند که ببیند در فتنه در کدام سوی ماجرا موضع داشتند. به این روش میتوان آینده را آسیب ناپذیرکرد.
فتنهها لزوما در آستانه انتخابات اتفاق نمیافتد
هرندی گفت: فتنههای آینده لزوما در آستانه انتخابات اتفاق نمیافتد، میتواند در جاهای دیگر اتفاق بیافتد. به عنوان مثال امروز اقتدار ملی به واسطه حضور جانانه و توام با حکمت رزمندگان ما در محیطهای ملی و فراملی رقم زده شده است؛ این اقتدار کاری کرده که دشمن که تا پیش از این ما را در کشور به رسمیت نمیشناخت حالا حتی نقشه منطقهای ما را نیز به رسمیت میشناسد و قبول کرده که ایران یک پای حل مسائل است.
وی با بیان اینکه اقتدار ما برای دشمن مفهوم است، افزود: در شرایطی که نسخه انقلابی ما امروز توسط دشمن هم پذیرفته شده و به این اقتدار اعتراف میکنند، هرکسی این اقتدار را بخواهد تضعیف کند برای فتنه انگیزی زمینهچینی میکند یعنی محیطی را فراهم میکند که وقتی غبار آشوبها فرو مینشیند متوجه میشویم که بسیاری ارزشها را از دست دادهایم.
هرندی خاطرنشان کرد: در هشت ماه فتنه سال ۸۸ وقتی غبار آشوبها فرو نشست بسیاری خسارات مالی، جانی و حیثیتی وارد و اعتبار ما در جهان خدشهدار شد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کسی که امروز قدرت دفاعی ما را نشانه گرفته و ذهن جامعه را بر خلاف آن وسوسه میکند که هزینههای دفاعی صرف زندگی روزمره مردم شود، یا نمیفهمد و بهتر است خود را بازنشسته کند و یا میفهمد و از روی تعمد این سخنان را میگوید که این سخن بوی خیانت میدهد.
گزینه نظامی علیه ایران بایگانی شده است
وی اضافه کرد: امروز چون از اقتدار ما واهمه دارند گزینه نظامی علیه ایران بایگانی شده است چون به گفته مقامات نظامی آمریکا جنگ با ایران خسارت سنگینی را برای آنها دارد و مشابه جنگهای فانتزی ایران و عراق نیست از این رو با ایران نباید وارد جنگ شد.
هرندی ادامه داد: اقتدار نظامی نقش بازدارندگی و تامین کنندگی امنیت را داشته است و این سخنان علیه قدرت موشکی کشور صحیح نیست چراکه این اقتدار موجب شده که دنیا اذعان کند ایران امنترین نقطه دنیاست.
هرندی اظهار کرد: قرار بود برجام منجر به گشایش شود و مردم انتظار داشتند براساس تعهدات تحریمها برداشته شوند. اما تحریمها ۱۰ سال تمدید شد. وقتی طرف مقابل اینگونه است آیا با روشهایی که قبلا بوده باید سر موارد دیگر هم وارد مذاکره شویم تا همه چیز را از دست بدهیم؟
وی ادامه داد: در جنگهایی که طی ۱۰ الی ۲۰ سال گذشته اتفاق افتادند چندجنگ به صورت ائتلاف گسترده علیه برخی کشورها راه انداختند. این جنگها را زمانی به صورت جدی راه انداختند که قبل از آن کشورها را خلع سلاح کرده بودند که نمونه آن رژیم صدام است.
هرندی گفت: کسانی که تسلیم طلبی را به مثابه امن کردن آینده کشور قلمداد میکنند، تاریخ را مطالعه کنند.
وی افزود: نیروهای مسلح کشور گوش به فرمان فرماندهی کل قوا نایب امام زمان هستند و تحلیل درست از حوادث دارند. اقتدار سبب میشود که ما چانه زنی کرده و در مذاکرات شرط بگذریم. در محیط سیاسی زمانی میتوان از قدرت سخن گفت که قدرت واقعی نشان داده شده باشد.
مدافع حرم برای کشور قدرت ایجاد کرده است
هرندی گفت: مداقع حرم برای کشور قدرت ایجاد کرده است. حضور مدافعان علاوه بر اینکه در آنسوی میهن امنیت ایجاد کرده بلکه در داخل کشور نیز به ما امنیت بخشیده است در غیر اینصورت باید در داخل کشور با داعش میجنگیدیم.
وی ادامه داد: فتنه شناسی فقط این نیست که بدانیم بعد از انتخابات چه شد بلکه این است که بدانیم کجا دشمن توانسته فکر پلید خود را در ذهن برخی القا و فضا سازی کنند و در این راه از مطبوعات و رسانههای مقدس استفاده کنند.
هرندی افزود: نباید همه ظرفیتهای کشور را تبدیل به مرکبی کنیم که دیگران سوار آن شوند از این رو باید فرد مهذب را انتخاب کرد و اگر به او گفته میشود که صلاح نیست که در انتخابات ثبتنام کند اصرار نداشته باشد که بیاید.
وی تصریح کرد: افراد از مواضع سیاسی متفاوت از هر دو خط مقابل در چنین امری که امر پذیرش حکم ولی خدا است امتحانات بد پس دادهاند، پس اگر مصلحت نیست و فتنه است نباید بیاید. این دو خط در یک نقطه باهم اشتراک داشتند و آن تبعیت از نفس برای خودشان و نه به نفع مصالح ملت و اسلام.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *