صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

استفاده از هواپیماهای مسافربری برای ارسال سیگنال‌های اینترنت

۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰:۰۱
کد خبر: ۲۶۲۲۹۵
بر اساس طرحی قرار است از هواپیماهای مسافربری برای ارسال سیگنال‌های اینترنت به سطح زمین استفاده شود یعنی هواپیماها میکروامواج‌هایی که از روی زمین ارسال می‌شود را با گیرنده‌های قوی دریافت کنند و آنها را به نقاط دوردست برسانند.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از فارس، هفته گذشته دولت کانادا اعلام کرد با اجرای طرحی به ارزش 750 میلیون دلار قصد دارد ساکنان مناطق روستایی را به اینترنت پرسرعت مجهز کند. ولی باید توجه داشت خارج از این منطقه و در همه نقاط جهان مردم هنوز به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند.

این روزها شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی از ماهواره، پهپاد و حتی بالن استفاده می‌کنند تا سیگنال‌های اینترنتی را به مناطق دور افتاده برسانند. ولی شرکت خدمات اینترنتی تصمیم گرفته است به جای روش‌های مذکور، از یک ابزار کاربردی‌تر و در دسترس‌ برای ارائه خدمات اینترنتی استفاده کند.

این شرکت اعلام کرد که با برنامه‌ریزی‌های خود تصمیم گرفته است هزاران دستگاه هواپیمای مسافربری را که هر روز به نقاط مختلف سفر می‌کنند، برای ارائه خدمات اینترنتی مورد استفاده قرار دهد و آنها را به یک شبکه گسترده برای توسعه خدمات اینترنتی تبدیل کند.

این نخستین باری است که از هواپیماهای مسافربری برای ارسال سیگنال‌های اینترنت به سطح زمین استفاده می‌شود. با این برنامه‌ریزی قرار شده است، هواپیماها میکروامواج‌هایی که از روی زمین ارسال می‌شود را با گیرنده‌های قوی دریافت کنند و آنها را به نقاط دوردست برسانند.

با این اتفاق نه تنها مسافران هواپیما می‌توانند به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشند، بلکه ساکنان مناطق دور افتاده و حتی مسافران کشتی‌ها هم می‌توانند از خدمات اینترنتی بهره‌مند شوند.

این شرکت اعلام کرد که قصد دارد هر هواپیمای مسافربری را با یک ماهواره کوچک ارتباطی تبدیل کند و با این اتفاق در هر لحظه هزاران ماهواره کوچک ارتباطی خدمات اینترنتی مورد نظر را به زمین ارسال کنند.

سیستمی که این شرکت طراحی کرده است می‌توانند 100 درصد در لحظه خدمات اینترنتی را بین زمین و آسمان رد و بدل کند و همین مسئله باعث شده است طرح مذکور عملی به نظر برسد.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *