صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ایران از گسترش همکاری با اتحادیه اروپا استقبال می‌کند

۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶:۳۱
کد خبر: ۲۶۱۹۹۵
دسته بندی‌: سیاست ، عمومی
رئیس‌جمهور در دیدار سفیر جدید رومانی در تهران، تاکید کرد که ایران از گسترش همکاری در همه عرصه ها با اتحادیه اروپا و از جمله رومانی استقبال می‌کند.
به گزارش گروه سیاسی ، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز شنبه هنگام دریافت استوار نامه سفیر جدید رومانی در تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران و رومانی ظرفیت‌های زیادی برای تقویت همکاری‌های مشترک دارند که باید از این فرصت‌ها  استفاده کرد.

روحانی با اشاره به طرح‌های گسترده ایران برای تقویت راههای ارتباطی ترانزیتی بویژه حمل و نقل ریلی اظهارداشت:  رومانی می‌تواند دروازه جمهوری اسلامی ایران برای ورود به اروپا از طریق دریای سیاه باشد و رومانی نیز می‌تواند از طریق ایران به بازارهای آسیا و خاورمیانه راحتتر و سریعتر دسترسی یابد.

رئیس‌جمهور همچنین تقویت همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های صنعتی، انرژی و کشاورزی  را ضروری برشمرد و با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در بخارست در آینده، افزود: بخش‌های خصوصی ایران و رومانی ظرفیت‌های گسترده‌ای برای همکاریهای مشترک دارند و می‌تواند در تقویت همکاریهای دو کشور نقش آفرینی کنند.

روحانی با اشاره به قراردادهای مهم میان ایران و کشورهای اروپایی که بسیاری از آنها اجرایی و شماری نیز در مرحله انعقاد است، ادامه داد: رومانی نیز می‌تواند با تقویت همکاری‌های بانکی و بیمه‌ای از فرصت‌های پسابرجام بهره بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مانعی در مسیر تقویت همکاری‌های تهران – بخارست نیست، گفت: ضروری است که همکاری‌های دو کشور نه تنها در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی بلکه در حوزه‌های فرهنگی، علمی  و تحقیقاتی و دانشگاهی نیز بیش از پیش گسترش یابد.

"ادریان کوزیاسکی" سفیر جدید رومانی در تهران نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس جمهوری ، تاکید کرد که بخارست مصمم است روابط خود را با تهران در همه حوزه های مورد علاقه بیش از پیش ارتقاء بخشد.

سفیر جدید رومانی گفت: ایران و رومانی از امکانات گسترده برای تعمیق همکاری‌ها و روابط برخوردارند که باید از این امکانات بیش از پیش استفاده کرد.

وی  خواهان تقویت همکاری های فرهنگی، علمی و دانشگاهی دو کشور شد و ابراز امیدواری کرد که در دوره ماموریتش، سطح روابط ایران و رومانی در همه عرصه‌ها بیش از پیش گسترش یابد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *