صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

قلب هیبریدی؛ سنت شکنی تاریخی برای اولین شاسی بلند لامبورگینی

۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۰:۰۱
کد خبر: ۲۶۱۶۹۶
دسته بندی‌: فضای مجازی ، عمومی
پس از پیوستن فراری به قشر تولید کنندگان خودرو هایی با تکنولوژی هیبرید ْ به زودی شاهد تولید نخستین لامبورگینی با این تکنولوژی همه گیر خواهیم بود.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از دیجیاتو، پس از پیوستن فراری به قشر تولید کنندگان خودرو هایی با تکنولوژی هیبرید ْ به زودی شاهد تولید نخستین لامبورگینی با این تکنولوژی همه گیر خواهیم بود.

البته این خبر مانند چند ماه پیش تنها یک حدس و گمان نیست و طبق گفته های Maurizio Reggiani ْ رئیس بخش تحقیق و توسعه کمپانی لامبورگینی این خبر کاملا صحت دارد و تائید شده که اوروس همراه با یک نسخه plug-in هیبرید نیز تولید خواهد شد.

پیش از این استفان وینکلمان در زمان حضورش به عنوان رئیس کل کمپانی گفته بود که اگر لامبورگینی بخواهد حضورش را در بازار هیبریدی ها آغاز کند ْ بهترین حالت ممکن برای شروع آن همین SUV اوروس خواهد بود.

مشخصاتی که برای اوروس در نظر گرفته شده ْ‌ از یک موتور V8 توربوشارژ شروع شده و در ادامه هنوز مشخص نیست که از چه تعداد موتور برقی در این خودرو استفاده خواهد شد ْ اما چیزی که مسلم است مشخصات خارق العاده این خودرو در مقابل سایر رقبا در همین کلاس خواهد بود و کنترل چنین گشتاوری خود یک چالش جدا و مهم است.

اگر به خاطر داشته باشید نخستین تجربه لامبورگینی در ساخت خودرو های هیبریدی و استفاده از موتور های برقی به مدل استریون باز میگردد که با استفاده از یک موتور بنزینی V10 با حجم 5.2 لیتر و سه موتور برقی می توانست نیرویی معادل 910 اسب بخار را تولید کند ْ اما با توجه به کاربری متفاوت اوروس ْ از این موتور دو سیلندر کم کرده اند تا نیرو را کاهش دهند.

همین وجود توربوشارژر در محصول جدید باعث ایجاد یک بحث جدید درباره خودروسازی شده که تا به حال در هیچ یک از محصولات خود توربوشارژ را قرار نداده و البته طبق گفته رئیس بخش تحقیق و توسعه قرار نیست از این به بعد در سوپر اسپرت های این خودروساز توربوِشارژ جایی داشته باشد.

بلکه طبق نظر آن ها در موتور این دسته از سوپراسپرت ها عکس العمل پدال گاز و موتور اهمیت ویژه ای دارد حس هر انفجار بنزین در موتور باید حس شود و این به تنهایی بهترین خبر برای طرفداران این برند با ارزش است که بدانند شرکت هنوز به ذهنیت های سنتی و خط فکری خود اعتقاد دارند و برای آن ارزش قائل اند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *