صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

قطعی سیم کارت به صرفه تر از ایستادن در صف‌های شلوغ

۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳:۱۹
کد خبر: ۲۶۱۰۷۰
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
از چند روز گذشته برای برخی از مشترکین اپراتورهای تلفن همراه پیامکی مبنی بر اینکه مدارک شما ناقص است، مخابره می‌شود و جای سوال دارد که چرا اپراتورها در زمان فروش سیم کارت مدارک را به صورت کامل دریافت نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی از حدود دو سال گذشته اپراتورهای تلفن همراه موظف شدند تا اطلاعات مشترکین خود را تکمیل کنند و در این زمینه هر چند وقت یکبار برنامه هایی در راستای تکمیل اطلاعات هویت اشخاص از سوی اپراتورها به مرحله اجرا می رسد درچند روز گذشته اپراتور دوم کشور به مشترکین خود که مدارک آنها ناقص است پیامکی مبنی بر اینکه "... عزیز در صورت عدم تکمیل ثبت نام سیم کارت شما طی 72 آینده مسدود خواهد شد لطفا با همراه داشتن کارت ملی و کد پستی محل سکونت به مراکز خدمات ... مراجعه نمایید و با تکمیل ثبت نام از 1000دقیقه مکالمه درون شبکه، 1000 پیامک درون شبکه و 1000 مگابایت اینترنت همراه بهره مند شوید".

در صورتی که مشترکین به این پیام‌ها توجهی نداشته باشند برای آنها پیامکهای دیگری به صورت روزانه ارسال می شود که نکته مهم در این پیامک ها آن است که زمان قطع شدن سیم کارت تا 24 ساعت کاهش می یابد و دوباره اپراتور مهلت جدیدی به مدت 48 ساعت به مشترکین ارائه می کند.

مشترکین برای آنکه مدارک خود را تکمیل کنند باید به چهار دفتر خدمات اپراتور دوم مراجعه کنند که تمام هزینه به صورت رایگان است.

مشاهدات میدانی خبرنگار میزان حکایت از آن دارد که حجم مراجعه به این چهار مرکز اصلی اپراتور دوم صف های بسیار طولانی ایجاد کرده که حتی باعث شده برخی از مشترکان قید سیم کارت چند ساله خود را بزنند و در انتظار قطع شدن آن بنشینند تا در نهایت سیم کارت جدیدی خریداری کنند.

در این مراکز کاغذهایی توزیع می شود که مشترکان را به 7 فروشگاه اپراتور دوم راهنمایی می کند این فروشگاه ها همچون نمایندگی های اصلی اپراتور دوم می توانند مدارک افراد را دریافت کنند اما تفاوت عمده این مراکز با نمایندگی های اصلی در آن است که فرد برای تکمیل مدارک خود باید هزینه ای پرداخت کند.

در این رابطه یک خانم جوان که نمی‌داند سیم کارت به نام خودش است یا برادر آن، به میزان، گفت: صف‌های بسیار طولانی در نمایندگی‌های اپراتور دوم ایجاد شده و به دلیل آنکه باید زمان بسیاری را در این صف‌ها در انتظار بود، قید سیم کارت خود را زدم و با قطع شدن سیم کارت خود، سیم کارت جدیدی خریداری خواهم کرد.  

در این میان جای سوال است که چرا در ابتدای امر و در زمانی که فرد سیم کارت خود را خریداری کرده و اپراتور دوم این سیم کارت را فعال کرده است مدارک به صورت ناقص از مشترک اخذ شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *