قطعی سیم کارت به صرفه تر از ایستادن در صفهای شلوغ
در صورتی که مشترکین به این پیامها توجهی نداشته باشند برای آنها پیامکهای دیگری به صورت روزانه ارسال می شود که نکته مهم در این پیامک ها آن است که زمان قطع شدن سیم کارت تا 24 ساعت کاهش می یابد و دوباره اپراتور مهلت جدیدی به مدت 48 ساعت به مشترکین ارائه می کند.
مشترکین برای آنکه مدارک خود را تکمیل کنند باید به چهار دفتر خدمات اپراتور دوم مراجعه کنند که تمام هزینه به صورت رایگان است.
مشاهدات میدانی خبرنگار میزان حکایت از آن دارد که حجم مراجعه به این چهار مرکز اصلی اپراتور دوم صف های بسیار طولانی ایجاد کرده که حتی باعث شده برخی از مشترکان قید سیم کارت چند ساله خود را بزنند و در انتظار قطع شدن آن بنشینند تا در نهایت سیم کارت جدیدی خریداری کنند.
در این مراکز کاغذهایی توزیع می شود که مشترکان را به 7 فروشگاه اپراتور دوم راهنمایی می کند این فروشگاه ها همچون نمایندگی های اصلی اپراتور دوم می توانند مدارک افراد را دریافت کنند اما تفاوت عمده این مراکز با نمایندگی های اصلی در آن است که فرد برای تکمیل مدارک خود باید هزینه ای پرداخت کند.
در این رابطه یک خانم جوان که نمیداند سیم کارت به نام خودش است یا برادر آن، به میزان، گفت: صفهای بسیار طولانی در نمایندگیهای اپراتور دوم ایجاد شده و به دلیل آنکه باید زمان بسیاری را در این صفها در انتظار بود، قید سیم کارت خود را زدم و با قطع شدن سیم کارت خود، سیم کارت جدیدی خریداری خواهم کرد.
در این میان جای سوال است که چرا در ابتدای امر و در زمانی که فرد سیم کارت خود را خریداری کرده و اپراتور دوم این سیم کارت را فعال کرده است مدارک به صورت ناقص از مشترک اخذ شده است.