صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تغییر چهره ویترین مغازه‌های شهر/بابانوئل‌ها هم آرزو مغازه‌داران را بر آورده نکردند

۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴:۱۹
کد خبر: ۲۶۰۳۳۷
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
در آستانه سال نو میلادی، بازار خرید و فروش وسایل تزئینی مخصوص این عید در مقایسه با ایام دیگر رونق گرفته که این میزان در مقایسه با سال های پیش کمتر گزارش شده است.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، با نزدیک شدن به آغاز سال نو میلادی، کسب و کار متفاوتی در مقایسه با ایام دیگر سال به عنوان بازار خرید و فروش وسایل و تزئینات مخصوص این جشن ایجاد شده که این مسئله را از رنگ و روی شاد برخی از مغازه ها به وضوح می‌توان مشاهده کرد.

وسایلی که زیبایی آن چهره برخی مناطق شهر تهران از جمله خیابان میرزای شیرازی تغییر داده است.

با گشتی در این خیابان و نگاهی به این مغازه ها درخت های کریسمس و عروسک های بابانوئل بیشتر از هر وسیله ای دیگر نظر عابران پیاده را به خود جلب می کند، وسایلی که از سایز کوچک تا بزرگ آن در ویترین مغازه های مخصوص این وسایل با نظم خاصی چیده شده است.

داخل این مغازه ها نیز به فراخور تزئینات و وسایل موجود مشتریانی دارد که در حال خرید و یا پرس و جوی قیمت ها هستند.

به داخل یکی از این مغازه ها می رویم تا در خصوص شرایط این روزهای این صنف مطلع شویم. 

فروشنده یکی از این مغازه ها که در مرکز شهر مشغول به کار است در گفت‌وگو با خبرنگار در خصوص بازار شب عید کریسمس گفت: بازار شب عید این وسایل به مرور زمان و با کاهش قدرت خرید مردم تغییر داشته و در حقیقت طی چندین سال گذشته کاهش چشم گیری داشته است.

وی که خود را یکی از فروشندگان قدیمی وسایل تزئینی می داند در ادامه به خرید این وسایل اشاره و بیان کرد: در حال حاضر وسایل با سایز کوچک به دلیل قیمت مناسب تر بیشتر از سایر وسایل فروخته می شود.

این فروشنده جوان در خصوص قیمت ها بیان کرد: بازه قیمتی این وسایل از 4 هزار تومان آغاز و تا 200 هزار تومان در این مغازه است.

وی که وسایل موجود در مغازه را وارداتی از کشور چین و تایلند می داند، گفت: در این مدت که تجربه فروش این دست وسایل را داشته ام، محصولات ساخت داخل در این صنف مشاهده نکرده ام، به همین خاطر تمام کالاهای این مغازه وارداتی است که ما نیز برای خرید به بازار بزرگ تهران مراجعه می کنیم.

وی در انتها گفت: درآمدزایی بیشتر این مغازه از فروش کارت پستال می‌گذرد.

در انتها باید گفت، در شرایط رکود فعلی توجه به بازارهای فصلی می تواند به عنوان راهکار پیش رو قرار گیرد و حتی مشاغل خانگی را به سمت و سوی تولید این دست از وسایل سوق داد تا تنور مشاغل خانگی نیز گرم شود.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *