صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رفع کمبود منابع مالی دولت با تبدیل طرح‌های بزرگراهی به آزادراه

۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۵:۰۱
کد خبر: ۲۶۰۳۱۲
دسته بندی‌: اقتصاد ، انرژی
معاون وزیر راه و شهرسازی در اولین دیدار با مدیران شرکت‌های پیمانکاری نوید پرداخت بخشی از مطالبات را داد و گفت: طبق مذاکرات صورت گرفته با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مقرر شده است تا پایان سال ۱۳۹۵طبق اولویت‌بندی پروژه‌‌ها بخشی از مطالبات پیمانکاران به صورت نقدی پرداخت شود.
به گزارش گروه اقتصاد ،خیراله خادمی تصریح کرد: پیمانکاران بازوان اجرایی دولت در توسعه زیرساخت‌های کشور هستند و امیدواریم در شرایط کنونی و کمبود اعتبارات، مانند گذشته دولت را در به ثمر رساندن پروژه‌های عمرانی کشور همراهی کنند.
 
وی در خصوص ساماندهی فرایند امور عنوان کرد: در چارچوب قانون و با رعایت ضوابط کاری به دنبال کوتاه‌ کردن دوره‌های کاری و مکانیزه کردن چرخه امور اداری هستیم تا روند اجرای موضوعات مرتبط با پروژه‌ها شتاب بیشتری بگیرد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی یافتن روش‌های جدید در حوزه سرمایه‌گذاری را راه مناسبی در مشارکت بخش خصوصی با دولت دانست و گفت:‌ با توجه به هدایت طرح‌های توسعه کشور به سمت مشارکت بخش خصوصی در حال حاضر به دنبال یافتن روش‌های جدید در حوزه سرمایه‌گذاری هستیم تا با بهینه کردن طرح‌ها بتوانیم از توان بخش خصوصی در این زمینه بهره‌مند شویم.
 
خادمی  اخذ عوارض از جاده‌ها را روش موثری در تامین منابع مالی پروژه‌ها عنوان کرد و افزود: با تبدیل طرح‌های راه و بزرگراه به آزادراه و افزایش سطح دسترسی می‌توان بخشی از کمبود منابع مالی دولت را جبران کرد و با  اخذ عوارض از جاده‌ها هزینه‌های ساخت و نگهداری آنها را تامین کرد.
 
 وی افزود: اخد عوارض از جاده‌ها روشی است که در اکثر نقاط دنیا اجرا می‌شود و استفاده‌ کنندگان از راه‌ها در نگهداری از آن مشارکت می‌کنند.
 
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت:‌ مقرر شده است تا پایان سال ۱۳۹۵ بخشی از مطالبات به صورت نقدی پرداخت شود و پرداخت‌ها طبق اولویت‌بندی پروژه‌هایی  صورت می‌گیرد.
 
خادمی تغییر روش‌های اجرایی و استفاده از تکنولوژی‌های نوین را راه موثری در صرفه‌جویی هزینه‌ها دانست و اظهار داشت: با اصلاح کردن روش‌های اجرایی و استفاده بهینه از مصالحی مانند قیر  و مصالح سنگی می‌توان در کاهش هزینه‌های اجرایی طرح‌ها دولت را همراهی کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۱ هزار کیلومتر انواع راه‌ در برنامه‌های شرکت ساخت وتوسعه تعریف شده است که ۱۴۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرایی کردن آنها مورد نیاز است و با هزینه‌های دولتی سال‌های سال به طول می‌انجامد.
 
دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی ایران گفت: دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی طی ۷۰ سال گذشته بسیار ارزشمند و حاصل تلاشگران عرصه راهسازی در خدمت به عمران و آبادانی کشور است که ارزش این دستاوردها هشت هزار هزار میلیارد تومان است و با بودجه‌ی اندک وزارت راه و شهرسازی نمی توان آنها را نگهداری و توسعه داد.
 
آزاد نهاد‌های صنفی را یاری دهنده دولت در توسعه زیربناهای حمل و  نقل کشور دانست و افزود:‌ نهاد‌ها و تشکل‌های صنفی در حوزه راهسازی تجربه‌های فراوانی در این عرصه دارند و خوب است دولت  از امکانات و نظرات سازنده آنها بهره‌مند شود.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *