صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

عوارض پایین آزادراه‌ها دلیل فرار سرمایه‌گذاران از این حوزه

۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶:۴۰
کد خبر: ۲۵۹۱۴۰
دسته بندی‌: اقتصاد ، انرژی
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:کاهش در عوارض جاده ای، سرمایه گذار را از سرمایه گذاری در این حوزه دور می کند، به گونه ای که در برخی موارد طی 20 سال نیز اصل سرمایه به آنها باز نمی گردد.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، داود کشاورزیان در خصوص وضع راه های مواصلاتی و جاده های کشور گفت: در راستای حفظ و نگه داری جاده عوارض دریافت می شود که رقم آن در مقایسه با هزینه نگه داری جاده ها قابل قبول نیست، به طور مثال آزادراه تهران_کرج و تهران_ قم یا عوارضی دریافت نمی شود و یا در صورت دریافت بسیار ناچیز است.

وی افزود: در این میان آزاد راه تهران_ پردیس با عوارض 3 هزار و 500 تومانی در مقایسه با دیگر عوارض قابل قبول تر بوده است.

کشاورزیان تصریح کرد: کاهش در عوارض جاده ای، سرمایه گذار را از سرمایه گذاری در این حوزه دور می کند، به گونه ای که در برخی موارد طی 20 سال نیز اصل سرمایه به آنها باز نمی گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تا به امروز بخش خصوصی به عنوان پیمانکار مشغول به کار بوده و سرمایه گذار اصلی دولتی بوده است.

رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده ای در ادامه گفت: دولت در نگه داری جاده ها، پاکسازی حریم جاده ها، اصلاح شانه ها و شیب ها نیز به عهده دولتی ها است.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی با پول دولت مشغول به کار است، بیان کرد: در تقسیم بندی کارها در برخی مناطق فعالیت ها به دست بخش خصوصی انجام می شود و برخی مناطق دیگر فعالیت های مشابه به دست بخش دولتی صورت می گیرد.

کشاورزیان بیان کرد: باید به دنبال حمایت از شرکت های دانش بنیان و فعالیت های کیفی باشیم و صرفا به قیمت تمام شده نباید توجه کرد.به طور قطع ورود بخش خصوصی در این حوزه باعث بهبود عملکرد خواهد شد.همچنین برندسازی شرکت های موجود در افزایش کیفیت نیز تاثیرگذار خواهد بود.




نظرات بینندگان
فرهاد
|
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
بیشتر از اینهم بشه کسی از اتوبان استفاده نمیکنه و از جاده های قدیم عبور میکنند و اتوبان ها مانند مسکن های مهر بدون متقاضی خواهند ماند. بنابر این بجای افزایش، قیمت ها را کاهش دهید تا 30 درصد افرادیکه از اتوبان استفاده نمیکنند از ان استفاده کنند.
ناشناس
|
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
ديگه نمي گین برای 30 كيلومتر مرزن آباد-چالوس چقدر ميگيرند. مگر مردم اتوبان سلفچكان ساوه كه تازه 2 باند دارد برای 60 كيلومتر كم عوارض ميدهند؟ يا پل زال به خرم آباد؟ اتوبان تهران كرج هم ديگه مسير شهري است و سرعتش 100 كيلومتر شده
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *