صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

شورای آموزش و پرورش تشکیل می شود/ واگذاری بخشی از اختیارات ستادی به استان ها

۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹:۰۱
کد خبر: ۲۵۶۳۴۸
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
وزیر آموزش و پرورش گفت: شورای آموزش و پرورش در استان‌ها تشکیل خواهد شد تا بخشی از اختیارات ستادی به استان‌ها واگذار شود.

به گزارش گروه جامعه ، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان فارس در شیراز گفت: باید با تمرکززدایی شورای آموزش و پرورش در استان‌ها تشکیل شده و بخشی از اختیارات ستادی به استان‌ها واگذار شود و استان‌ها نیز در حد امکان اختیارات را به شهرستان‌ها تفویض کنند.

وی افزود: آموزش و پرورش نهادی حجیم و متولی 13 میلیون دانش‌آموز و بیش از یک میلیون معلم و کارمند است و اداره چنین سیستم بزرگی با توجه به الزامات روز از توان یک دستگاه خارج است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مشکلات مالی و تجهیزاتی آموزش و پرورش گفت: اتکا به بودجه عمومی برای حل مسائل اعتباری موجب استمرار مشکلات آموزش و پرورش حداقل تا 50سال آینده می‌شود.

دانش آشتیانی افزود: نظام آموزشی در جهان خالی از اشکال نیست اما تجارب موفقی وجود دارد که با بومی‌سازی آن می‌توان به هدف‌گذاری‌های انجام شده دست پیدا کرد.

وی اضافه کرد: در نظام آموزشی ما مهم‌ترین ابعاد شکل‌دهنده هویت افراد همچون تاریخ، اجتماع، جغرافیا، سیاست و زیست‌بوم به دروسی بی‌اهمیت بدل شده است.

دانش آشتیانی بروز آسیب‌ها و بداخلاقی‌های اجتماعی را ناشی از رویکرد غلط در نظام تعلیم و تربیت دانست و ادامه داد: باید مهارت‌ها و ارتقا قدرت تفکر و نقادی را دانش‌آموزان پرورش دهیم چرا که امروز فارغ‌التحصیلان نظام آموزشی ما مهارت حل مسائل زندگی را ندارند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *