صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

از حواشی "جایزه باربد" در فجر سی و یکم تا تأکید مدیر جشنواره بر جایگاه مهم این جایزه

۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰:۰۱
کد خبر: ۲۵۵۵۲۰
در گزارشی که از جایزه جشنواره موسیقی فجر تهیه کرده ایم، به حواشی "جایزه باربد" در جشنواره سی ویکم تا تأکید مدیر جشنواره سی و دوم بر لزوم توجه به جایگاه مهم این جایزه،‌ پرداخته ایم.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، سال گذشته و در سی و یکمین دوره جشنواره موسیقی فجر برای نخستین بار بخش "جایزه باربد" به این رویداد بزرگ هنری اضافه شد.

اختصاص جایزه به این دوره از جشنواره موسیقی فجر که "جایزه باربد" نام داشت، به آثار برگزیده سال گذشته حواشی بسیاری را پیرامون این رویداد هنری رقم زد.


"جایزه باربد" که در بخش های بهترین آهنگساز موسیقی کلاسیک، بهترین آلبوم موسیقی کلاسیک، بهترین آهنگساز بخش موسیقی تلفیقی، بهترین آلبوم بخش موسیقی تلفیقی، بهترین آلبوم بخش موسیقی فیوژن، بهترین خواننده بخش موسیقی پاپ، بهترین آهنگسازی بخش موسیقی پاپ، بهترین آلبوم بخش موسیقی پاپ، بهترین آلبوم بخش موسیقی نواحی، بهترین آلبوم سازی بخش موسیقی ایرانی، بهترین خواننده بخش موسیقی ایرانی، بهترین آلبوم باکلام بخش موسیقی ایرانی، بهترین آهنگساز بخش موسیقی ایرانی به برگزیده ها اهدا شده بود، پس از پایان جشنواره مورد نقد بسیاری از هنرمندان و منتقدان قرار گرفت.

انتقادهایی که سال گذشته به "جایزه باربد" صورت گرفت باعث شد تا امسال و پیش از آغاز رسمی سی و دومین دوره از جشنواره بین المللی موسیقی فجر، مدیر جشنواره توضیحاتی را درباره نحوه داوری این جایزه در جشنواره امسال بیان کند. 

مدیر سی و دومین جشنواره موسیقی فجر درباره نحوه داوری "جایزه باربد" درجشنواره از حضور افرادی شاخص در بخش های مختلف برای داوری آثار جدید خبر داده است.


نوربخش همچنین با اشاره به ضعف های جشنواره سال گذشته، از تلاش برای برطرف کردن ضعف های جشنواره سی ویکم در گفت و گو با کارشناسان و افرادی که به داوری دوره سی ویکم نقد داشتند، سخن گفته است.

وی بر لزوم پیدا کردن اهمیت جایگاه "جایزه باربد" تأکید کرد و از هدف اصلی جشنواره موسیقی فجر به عنوان هر چه جذاب تر و با اهمیت تر شدن این جایزه سخن گفته است.

مدیر سی و دومین جشنواره موسیقی فجر همچنین تصریح کرد: ما در همه بخش‌ها نمی‌توانستیم جایزه بدهیم، به تعدادی از بخش‌ها مانند نوازندگی، آهنگسازی، خوانندگی و تنظیم جایزه دادیم. اما امسال این بخش‌ها بیشتر خواهند شد و هرچه پیش می‌رود گسترده‌تر هم می‌شود، مثلاً یک بخشی باید باشد مثل «آلبوم اولی‌ها» برای کسانی که برای اولین‌بار اثری را تولید می‌کنند و برای آن‌ها هم با یک نگاه حمایتیِ ویژه جایزه‌ای درنظر گرفته شود تا هم آن‌ها را معرفی کند و هم زمینه‌ساز تولید آثار بعدی‌شان باشد.


نوربخش خاطرنشان کرد: ما هدفی غیر از با اهمیت‌ شدن جشنواره‌ موسیقی فجر نداریم، چون تنها جشنواره‌ رسمی کشور است و باید هرچه باشکوه‌تر برگزار شود. به نظرم آن هدف‌گذاری و ریل‌گذاری که از سال پیش آغاز شده، جشنواره را به همین سمت پیش می‌برد و با توجه به هدفی که هست و فکر می‌کنم جامعه‌ موسیقی ما هم همین هدف را دارد، فارغ از سلیقه‌ها، جشنواره را به‌عنوان یک رخداد مهم موسیقایی کمک و حمایت کند. اگر نظری داریم منتقل کنیم، نقد دلسوزانه‌ای هست انجام دهیم و جشنواره را با کمک همه‌ اهالی موسیقی و دلسوزان به جایگاه واقعی‌اش برسانیم.

گفتنی است، سی و دومین دوره جشنواره بین المللی موسیقی فجر از 22 دی تا 1 بهمن برگزار می شود.

گزارش از: بهاره کنجکاوفرد




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *