صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

لغو توافق هسته‌ای پیامدهای وحشتناکی برای جهان خواهد داشت

۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹:۲۴
کد خبر: ۲۵۴۳۷۵
مدیر کل پیشین سازمان بین‌ المللی انرژی اتمی ضمن هشدار درباره لغو برجام گفت که لغو توافق هسته‌ای از سوی رئیس جمهور آتی آمریکا پیامدهای وحشتناکی برای جهان در پی خواهد داشت.
به گزارش گروه بین‌الملل به نقل از گاردین، «هانس بلیکس» در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ مبنی بر لغو برجام گفت که لغو توافق هسته‌ای از سوی رئیس جمهور آتی آمریکا پیامدهای وحشتناکی برای جهان در پی خواهد داشت.

براساس گزارش «گاردین»، هانس بلیکس ضمن اشاره به ادعای اخیر نخست‌وزیر انگلیس که توافق هسته‌ای خطر اتمی شدن ایران را از بین برد و از این نظر برجام بسیار حیاتی است اظهار کرد: انگلیسی‌ها تمایل دارند که فکر کنند  می توانند دونالد ترامپ را قانع کنند که برجام را لغو نکند، اما او به حرف هیچ کس گوش نمی دهد.

با این حال «بلیکلس» بر اهمیت چندجانبه بودن توافق‌هسته‌ای تاکید می کند و می‌گوید: به نظرم امضاء کشورهای اروپایی بر پای این توافق‌نامه بسیار حیاتی است، برجام توافقی چندجانبه است و همه طرفها باید در حفظ آن تلاش کنند.

وی که در «انجمن بین‌المللی لوکزامبورگ برای جلوگیری از فاجعه هسته‌ای» سخنرانی می کرد افزود: فکر نمی کنم کشورهای اروپایی اجازه دهند که آمریکایی های توافق هسته ای را لغو کنند.

«بلیکس» همچنین درباره اقدام یک‌طرفه آمریکا برای لغو برجام تاکید کرد که طرف آمریکایی باید این درک داشته باشد که اگر تصمیم بگیرد که به صورت یک‌طرفه تحریمهایی راعلیه ایران اعمال کند، احتمالا طرفهای اروپایی با آنها همراه نخواهند شد و در چنین وضعیت آشفته‌ای احتمالا آمریکایی‌ها تصمیم بگیرند که در تصمیم خود تجدیدنظر کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *