صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

"جاذبه" مغناطیس حسینی در قاب شبکه افق

۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰:۰۱
کد خبر: ۲۴۷۰۳۹
دسته بندی‌: فرهنگی ، عمومی
برنامه تلویزیونی "جاذبه" شبکه افق طی ایام اربعین توانسته است پلی باشد برای ارتباط میان مخاطب رسانه ملی با زائران پیاده اربعین از زمانی که گام در راه می‌گذارند تا آن هنگام که موفق به زیارت حرم حسینی می‌شوند.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، «شروع جاذبه مغناطیس حسینی از اربعین است» این جمله‌ای است که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند و چه زیبا، تعبیری عاشورایی از فرهنگ حسینی از زبان ایشان صادر شده؛ تعریفی برگرفته از معرفت ناب زینبی، از واقعه‌ای به بلندای تاریخ. آری! اربعین را می‌توان آغازگر حرکتی اصیل در طول 14 قرن دانست، حرکتی رسانه‌ای برای رساندن پیام عاشورا به مردمانی که در این 1400 سال زیسته‌اند و سال 61 هجری را درک نکرده‌اند.

و اینک شبکه «افق» برای دومین سال پیاپی و در ایامی که به اربعین حسینی مربوط است، برنامه «جاذبه» را به روی آنتن برده است، جاذبه‌ای برای درک عمیق‌تر و باورپذیرتر پیام عاشورایی اربعین.

امسال حال و هوای «جاذبه» هر چند با همان سبک و سیاق، اما متفاوت از سال گذشته بود؛ مهمترین بخش این برنامه را می‌توان ارتباط مستقیم روزانه با مرز مهران از یک سو و گزارش‌های روزانه زنده از کربلا و مسیرهای پیاده‌روی اربعین در کشور عراق دانست، گزارش‌هایی نه از جنس گفت‌وگوهای تکراری و کلیشه‌ای بلکه ارتباطی برای لمس شور و حال عاشورایی زائران پیاده حسین(ع) از ایران تا کربلا. 

این برنامه که در چهار نوبت از 20 آبان به روی آنتن شبکه افق رفت، توانست مخاطبان این شبکه را تا حد زیادی راضی کند چه اینکه حالا هر کس پای افق نشسته باشد، خود را در میان سیل عظیم راهپیمایان اربعین می‌بیند.

مخاطبان جاذبه با زائران پیاده از شهرهای ایران همراه شدند، از تهران به راه افتادند و به سمت غرب کشور رفتند، به ایلام رسیدند و شب را در آنجا ماندند و سپس به مرز مهران رسیدند و بعد از گذشتن از مرز، گام در مسیر کربلا گذاشتند و در آستانه اربعین و همزمان با چهلمین روز شهادت امام حسین(ع)، در کربلا بودند؛ جاذبه مغناطیس حسینی را درک کردند و عطر چای  را در موکب‌هایی که دوربین «جاذبه» به تصویر کشیده بود احساس کردند.

این همه کارکردهای رسانه را به بهترین وجه به نمایش گذاشت و نشان داد می‌توان با برنامه‌ریزی درست و حساب شده، چشم سوم مخاطب بود در مسیری که به عشق ختم می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *