صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

کارآفرینی و مهارت پروری اهداف تعریف شده مراکز علمی - کاربردی قوه قضائیه است

۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷:۴۷
کد خبر: ۲۴۶۳۸۶
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
ذوالانواری گفت: سیستم آموزشی در این مراکز به گونه ای است که دانشجویان این دانشگاه‌ها از مهارت کافی برای حضور در میادین کاری برخوردار خواهند شد
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، سید عبدالعلی ذوالانواری، رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی استان مرکزی با اشاره به وجه تمایز دانشگاه علمی – کاربردی با سایر دانشگاه‌ها گفت: سیستم آموزشی در این مراکز به گونه ای است که دانشجویان این دانشگاه‌ها از مهارت کافی برای حضور در میادین کاری برخوردار خواهند شد.
 
وی با بیان اینکه از بدو تأسیس دانشگاه‌ها روند فعالیت آموزشی در این حوزه مورد دستخوش تغییرات فراوانی قرار گرفته است، اظهار کرد: در ابتدای امر سیر فعالیت در این حوزه، آموزش‌محور بود، طبق نظر پژوهشگران از  سال ۱۹۹۰ این دانشگاه‌ها پژوهش محور شدند اما این روش هم نیاز جامعه را آنچنان که باید و شاید تأمین نکرد.
 
ذوالانواری یکی از اهداف تعریف شده مراکز علمی - کاربردی را کارآفرین بودن و مهارت پروری بیان کرد و افزود: امروز این مراکز به مهارت افزایی و کارآفرینی فکر می‌کنند و تمام توان خود را دراین حوزه متمرکز کرده اند، این دانشگاه‌ها با ارتقای سطح توان دانشجویان قصد دارند زمینه اشتغال را در جامعه گسترش دهند.
 
این مقام مسئول ضمن تقدیر از فعالیت ارزنده مرکز علمی – کاربردی قوه قضائیه استان مرکزی تصریح کرد: مرکز علمی–کاربردی قوه قضائیه که محور فعالیت خود را بیشتر بر پایه مباحث حقوقی و قوه قضاییه متمرکز کرده است از تعدد لازم در استان‌ها برخوردار نیست، اما خوشبختانه این مرکز در استان از بهترین مراکز آموزشی در کشورست.
 
ذوالانواری با اشاره به اینکه هر ایرانی باید حداقل یک حرفه بیاموزد، تصریح کرد: یکی از نیازهای بشر امروز کسب مهارت‌های مختلف است، در دنیا بالغ بر ۱۳ تا ۱۴ هزار شغل وجود دارد اما در کشور ما این رقم بین ۳ تا ۴ هزار متغیر است، دانشجویان علمی–کاربردی باید شغل را خلق کنند، این مشاغل ممکن است در ردیف شغل‌های معمول تعریف نشود.
 
وی ادامه داد: در سال‌های قبل، خیلی از مشاغل را بنابر احتیاج ایجاد کردیم، امروز دانشجویان باید خود همت کنند و شغل را خلق کنند، امروز ام‌الامراض جامعه ما بیکاری است دانشجویان باید از بدو اشتغال به فکر باشند و مشاغل گروهی ایجاد کنند.
 
ذوالانواری به آیه ۱۵ سوره مبارکه هود که می‌فرماید؛«مَنْ كَانَ يُرِيدُ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا وَزِينَتَهَا نُوَفِّ إِلَيْهِمْ أَعْمَالَهُمْ فِيهَا وَهُمْ فِيهَا لَا يُبْخَسُونَ؛ كسانى كه زندگى دنيا و زيور آن را بخواهند [جزاى] كارهايشان را در آنجا به طور كامل به آنان مى‌‌دهيم و به آنان در آنجا كم داده نخواهد شد» استناد کرد و گفت: با عنایت به این آیه، خداوند خطاب به تمام بندگان می‌فرماید، هرکسی که اراده کند حیات دنیا را ما برای او کم نخواهیم گذاشت؛ ازاین رو همه چیز بستگی به اراده و ارتقای سطح توان خود فرد دارد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *