صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

"باربد" چگونه داوری می‌شود؟

۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰:۴۹
کد خبر: ۲۴۴۷۴۵
مدیر سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر درباره نحوه جمع‌آوری آثار برای جایزه "باربد" توضیح داد: ما تمام آثاری را که در بازه‌ی زمانی مهر ۹۴ تا مهر ۹۵ منتشر شده‌اند، در همه‌ سبک‌های موسیقایی بررسی می‌کنیم.
به گزارش گروه فرهنگی ، حمیدرضا نوربخش - مدیر سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر - گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در بخش جایزه‌ی باربد تا اواسط آذرماه فرصت دارند آثار خود را به انجمن موسیقی ایران ارسال کنند.

او اظهار کرد: ما مانند سال گذشته، تعدادی از افراد شاخص هر حوزه را برای داوری دعوت می‌کنیم، ولی پارسال داوری ضعف‌هایی داشت که سعی کردیم با گفت‌وگو با کارشناسان و کسانی که نقدی به داوری داشتند، نواقص را اصلاح کنیم و تمام سعی‌مان را می‌کنیم تا داوری بدون نقص روال خود را طی کند.

وی درباره تمهیداتی برای دیده شدن هنرمندان ناشناخته، گفت: هدف اولیه‌ی ما این بود که جایزه‌ی باربد جایگاه و اهمیت خود را پیدا کند، به این دلیل که خلأ آن محسوس بود. ما جایزه‌ای در این زمینه نداشتیم که با اهمیت باشد و بتواند فعالیت‌های موسیقی را تحت تأثیر قرار دهد. هدف اولیه‌ی ما این است این جایزه بتواند هرچه بیشتر جذاب و با اهمیت شود.

او بیان کرد: ما در همه بخش‌ها نمی‌توانستیم جایزه بدهیم، به تعدادی از بخش‌ها مانند نوازندگی، آهنگسازی، خوانندگی و تنظیم جایزه دادیم. اما امسال این بخش‌ها بیشتر خواهند شد و هرچه پیش می‌رود گسترده‌تر هم می‌شود، مثلاً یک بخشی باید باشد مثل «آلبوم اولی‌ها» برای کسانی که برای اولین‌بار اثری را تولید می‌کنند و برای آن‌ها هم با یک نگاه حمایتیِ ویژه جایزه‌ای درنظر گرفته شود تا هم آن‌ها را معرفی کند و هم زمینه‌ساز تولید آثار بعدی‌شان باشد.

نوربخش خاطرنشان کرد: ما هدفی غیر از با اهمیت‌ شدن جشنواره‌ی فجر نداریم، چون تنها جشنواره‌ی رسمی کشور است و باید هرچه باشکوه‌تر برگزار شود. به نظرم آن هدف‌گذاری و ریل‌گذاری که از سال پیش آغاز شده، جشنواره را به همین سمت پیش می‌برد و با توجه به هدفی که هست و فکر می‌کنم جامعه‌ی موسیقی ما هم همین هدف را دارد، فارغ از سلیقه‌ها، جشنواره را به‌عنوان یک رخداد مهم موسیقایی کمک و حمایت کند. اگر نظری داریم منتقل کنیم، نقد دلسوزانه‌ای هست انجام دهیم و جشنواره را با کمک همه‌ی اهالی موسیقی و دلسوزان به جایگاه واقعی‌اش برسانیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *