صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

لبخند کاخ سفید به «ترامپ»/ آقای خاص عامل سقوط دلار

۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷:۳۸
کد خبر: ۲۴۲۶۵۵
نامزد جمهوریخواهان آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور با پیروزی در ایالت های کلیدی در آستانه ورود به کاخ سفید قرار دارد.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از مهر، فلوریدا، جرجیا، اوهایو، کارولینای شمالی، میشیگان، نیوهمپشایر، و ویسکانسین ایالت هایی هستند که تا کنون «دونالد ترامپ» در آنها پیشتاز است.

هر نامزد برای پیروزی قطعی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیازمند کسب ۲۷۰ رای الکترال است که با وجود پیروزی ترامپ در ایالت های کلیدی، همچنان «هیلاری کیلینتون» نیز امید به کسب این میزان رای دارد.

کلینتون امیدوار به پیروزی در ایالت هایی همچون پنسیلوانیا و میشیگان است. نکته جالب در این میان آن است که ترامپ موفق به کسب آرای ایالت های محافظه کار نیز شده است.

در این میان کلینتون با انتشار پیامی در توئیتر از اعضای کمپین انتخاباتی خود تشکر کرده و عنوان داشت که این افراد قابل افتخار هستند و نتیجه ای که بدست خواهد آمد تاثیری در این موضوع نمی گذاراد.

سی ان ان با تیتر «گام بلند ترامپ برای کاخ سفید» به پوشش اخبار انتخاباتی آمریکا پرداخته است.

در انتخابات سنا نیز بر اساس آمار اعلام شده جمهوریخواهان با حساب ۴۸ بر ۴۵ از دموکرات ها پیش هستند.

اما نکته ای که در این میان نگران کننده است این موضع است که بازارهای جهانی و بورس های بین المللی بواسطه احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تاثیر پذیرفته و روند نزولی دارند.

به نوشته رویترز در معاملات روز چهارشنبه ارزش دلار سقوط کرده است. با تقویت چشم انداز پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا بازارهای بورس آسیا افت کرده است.

شاخص همه بازارهای عمده منطقه کاهش یافته و پول بیشتری صرف خریداری طلا و ارزهای با ثبات از جمله ین شده است. درحالی که معامله گران سهام انتظار پیروزی راحت هیلاری کلینتون را داشتند، حتی یک رقابت فشرده هم برای ایجاد بی ثباتی کافی است.

نیکی ۲۲۵ ژاپن ۲.۲ درصد کاهش یافت، هانگ سنگ در هنگ کنگ ۳.۵ درصد و شانگهای کامپوزیت ۱.۳ درصد. شاخص ای اس اکس ۲۰۰ استرالیا هم ۳.۷ درصد افت کرد درحالی که کوسپی کره جنوبی ۲.۸ درصد پایین آمد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *