صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

برند خارجی به معنای کیفیت نیست

۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲:۵۰
کد خبر: ۲۴۲۳۹۵
معاون حقوقی رییس جمهوری گفت: کالاهای خارجی به صرف برندسازی سرزبان افتاده اند، اما برند داشتن به معنای کیفیت بالاتر نیست.
به گزارش گروه جامعه ،حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری معاون حقوقی رییس جمهوری،  نخستین اقدام برای تشویق مردم برای استفاده از کالای دانش بنیان ایرانی را تولید با کیفیت محصولات داخلی دانست و گفت: بهترین تبلیغ برای هر کالا با کیفیت بودن آن است، اما بیان مشکلات اشتغال جوانان کشور و ضرورت پرداختن به این موضوع نیز حائز اهمیت است.

معاون حقوقی ریاست جمهوری بیان کرد: امروز هر خانواده ایرانی یک یا چند جوان تحصیلکرده بیکار و یا در آستانه کار دارند که کار این جوانان صرفا از طریق فعالیت واحدهای تولیدی محقق می شود. واحدهای تولیدی نیز زمانی می توانند رونق داشته باشند، فعال شوند و اشتغال را توسعه دهند. این است که کالای تولیدی آنها توسط مردم مصرف شود.

انصاری با اشاره به اینکه کشور ما در مسیر حرکت به سمت توسعه اقتصادی است، بر اهمیت حمایت از کالای ساخت داخل برای رسیدن به برنامه اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: کشور دیگری همانند هند از همین طریق توانسته‌ است رشد پیدا کند و مردم آن کشور میان کیفیت شاید بهتر کالای خارجی و مصرف کالای داخلی حتی اگر کیفیت پایین تر داشته باشد، برای رشد اشتغال و تولید ملی، کالای داخلی خود را برگزیده اند.

به گفته معاون حقوقی رییس جمهوری؛ بسیاری از محصولات تولید داخل بسیار با کیفیت تر از کالاهای خارجی هستند، اما برندسازی موجب توجه بیشتر به کالای خارجی می شود. بنابراین رویدادها و فعالیت های فرهنگی همچون جشنواره «ایران ساخت»، است که به اشاعه باورهای درست نسبت به مصرف کالای باکیفیت داخلی اهتمام بورزند.

وی با بیان این نکته که برندبودن لزوما به معنای بالاتر بودن کیفیت کالا نیست، افزود: ایرانی باید به کالای ایرانی، زبان ایرانی و پرچم ایرانی افتخار کند.

جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، اول آذرماه 1395 است.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir مراجعه کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *