صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

۵ راه حل برای نفوذ به یک بازار اشباع

۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸:۲۰
کد خبر: ۲۳۸۸۹۰
نفوذ در یک بازار اشباع، تردیدهای خاص خود را به همراه دارد اما راهکارهایی هم وجود دارد که این امر را شدنی کند.

به گزارش گروه فضای مجازی ، آیا می‌خواهید در یک بازار اشباع، جایگاهی برای خود تصاحب کنید؟ در نگاه اول، ممکن است امری دلهره‌آور و دست‌نیافتنی به نظر برسد، اما ارزش تلاش کردن را دارد، چرا که همین تصمیم‌گیری‌های ترسناک در حوزه‌ی کسب و کار  است که می‌تواند به رشد شما کمک کند.

تصمیم‌گیری‌های شما نباید تحت تاثیر اشباع بودن بازار مورد علاقه‌ی شما قرار بگیرد. در حقیقت کارآفرینان مصمم این‌طور به ماجرا نگاه می‌کنند که اشباع بودن بازار می‌تواند نشان از فرصت‌های پیش رو داشته باشد. بنابراین قبل از این که به غیرممکن بودن نفوذ خود در این بازار فکر کنید، این موارد مهم را در نظر بگیرید:

۱. روی کسب و کار خود تمرکز کنید

بدترین کاری که به عنوان یک تازه‌وارد در بازار می‌توانید انجام دهید این است که تلاش خود را به رقابت با همه معطوف کنید. قطعا این مطمئن‌ترین راهی است که کسب و کار شما را به نابودی می‌کشاند. صنعت و جایگاه شما دو مقوله‌ی کاملا متفاوت هستند. رقابت شما باید در زمین خودتان باشد و به صنعت، کاری نداشته باشید. بنابراین در وهله‌ی اول روی کار خود تمرکز کنید.

۲. ارزش بیشتری به مشتریان خود ارایه دهید

وقتی که جای پای‌تان در کسب و کار خود، محکم‌تر شد می‌توانید محصولات و خدماتی ارایه دهید که بهتر و متفاوت‌تر از حالت مرسوم هستند. مشتریان حق انتخاب را دوست دارند. مطمئن شوید که گزینه‌های متنوعی برای ارایه کردن به آن‌ها دارید. این واقعیت را نمی‌توان انکار کرد که هزاران کسب و کار در این صنعت وجود دارند که دقیقا محصول و خدمات شما را عرضه می‌کنند. با این وجود، هنوز هم کسب و کارهای جدیدی که به این صنعت می‌پیوندند به رشد و درآمد می‌رسند.

در یک بررسی دقیق‌تر، متوجه خواهید شد که وجه تفاوت کسب و کارهای نوپا با قدیمی‌های صنعت، کاری که می‌کنند نیست. بلکه چگونگی انجام آن کار است. اکنون در دنیایی زندگی می‌کنیم که مصرف کنندگان دیگر نمی پرسند: "آیا راه حلی وجود دارد؟" بلکه پرسش آن‌ها این است: "کدام راه حل بهتر است؟"

بنابراین از خودتان سوال کنید: "محصول یا خدمات شما در چه مواردی با بازار رقابت نمی‌کند؟" سپس روی همان نقاط تمرکز کنید. در این صورت است که مشتریان متوجه ارزش بیشتر در ارایه‌ی شما خواهند شد.

۳. به عنوان نماینده‌ی یک برند شروع به کار کنید

اکثر افرادی که سرمایه و منابع کافی برای راه‌اندازی کسب و کار در یک بازار اشباع را ندارند، از این شیوه استفاده می‌کنند. کاری که باید انجام دهید این است که برای جایگاه فعلی خود نامی پیدا کنید که قبلا ثبت شده است و با استفاده از مجوز اعطا شده، کسب و کار خود را ادامه دهید.

در این نقطه هنوز شرکت خود را ندارید، پس به خوبی از سیاست‌های شرکت مادر پیروی کنید تا زمانی که به منابع کافی برسید. گرفتن حق امتیاز، علاوه بر این که به شما فرصت جمع‌آوری منابع را می‌دهد، زمانی را هم برای کسب تجربه فراهم می‌کند.

از این رو پس از اتمام کوتاه مدت یا بلند مدت حق امتیاز، لازم نیست که از صفر شروع کنید. در عوض سازمان شما مانند دیگر کسب و کارهای باتجربه، فقط به یک تغییر نام نیاز دارد.

۴. حواس‌تان به نبض بازار باشد

خیلی از صنایع نه تنها اشباع شده‌اند، بلکه به سرعت در حال تغییر و تحول هستند. کارآفرینان هوشمند همیشه متوجه تغییرات بازار هستند. به این ترتیب به سرعت متوجه روندهای جدید بازار می‌شوند.

یک گزاره در این میان همیشه قطعی است: تقاضای مشتری هرگز در حالت راکد نیست. مصرف‌کنندگان همواره طالب گزینه‌های بهتر هستند. پس از به روز بودن خود مطمئن شوید تا مشتریان، به شما وفادار باقی بمانند.

۵. از کارشناسان کمک بگیرید

رویکرد تبلیغاتی امروز به شکلی پیش می‌رود که مشتریان، آن‌ها را نشنیده می‌گیرند. چرا که بسیاری از کسب و کارها از واژگان مشابهی برای ترویج محصولات یا خدمات خود استفاده می‌کنند.

مردم همیشه به برندها اعتماد نمی‌کنند. آن‌ها به مردم و کارشناسانی اعتماد می‌کنند که آن برندها مورد تایید و تحسین آن‌ها قرار دارد. از این رو لازم است تا گروه کوچکی از کارشناسان مورد اعتماد خود را جمع کنید و در زمینه‌ی کیفیت محصول یا خدمات خود از آن‌ها نظر بخواهید. این استراتژی می‌تواند تاثیر قابل توجهی در درآمد کسب و کار شما داشته باشد. ضمن این که این گروه می‌تواند، آن دسته از افرادی باشد که محصول شما را می‌شناسند و برند شما را قبول دارند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *