صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

پوشاک برند ایرانی در بازار جهانی عرضه می‌شود

۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۰:۰۱
کد خبر: ۲۳۷۸۴۲
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اشتغال برای دولت مساله مهمی است و با توجه به تحولات جمعیتی، جریان جدید و ورود به بازار کار، تمرکز بر مواردی که می‌تواند اشتغالزا باشد حائز اهمیت است.
به گزارش گروه اقتصاد ، علی ربیعی گفت: معتقدیم درصنعت پوشاک و در یک فرایند زمانی می‌توان اشتغالزایی خوبی در این بخش  ایجاد کرد. این درحالی است که  کشور بنگلادش در بخش پوشاک ۲۰میلیون شغل و ترکیه حدود ۲ میلیون نفر شاغل در بخش پوشاک دارد. ما هم در یک چشم انداز قابل قبول  می توانیم به اشتغالزایی خوبی در این بخش دست پیدا کنیم  و با برنامه‌ریزی می‌توانیم دراین مسیرگام برداریم.
 
وزیرتعاون، کارو رفاه اجتماعی ادامه داد: برای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی و ارتقای توان ملی خود و دیده شدن نمادها و نشان‌های  ملی کشورمان در سپهرعمومی، شناسایی مرحله به مرحله بخش‌های مختلفی که  دارای ظرفیت ایجاد اشتغال هستند را آغاز کرده‌ایم.
 
ربیعی گفت: خوشبختانه مطالعات  اولیه حدود سه سال با رفت و آمد کارشناسان  بین‌المللی به ایران منجر به شناسایی ومطالعه تجارب کشورهایی شبیه به خودمان شد.
 
وی اضافه کرد: درتحلیل کارشناسان بین المللی و داخلی به این نتیجه رسیدیم که در زمینه های پوشاک و کفش (ابتدا پوشاک و سپس کفش) می‌توان درکوتاه مدت به نتایج مطلوب ایجاد اشتغال دست پیداکرد.
 
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: تمرکز بر صنایع پوشاک و کفش همزمان دارای اثر دوگانه‌ای بر اقتصاد مقاومتی و اشتغال هستند و می‌توان در زمانی کوتاه به پاسخ‌های مناسب دست پیدا کرد.
 
وی به موفقیت‌های کسب شده در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات (آی سی تی) و زنبورعسل اشاره و این گونه موارد را ایجاد اشتغال خاص عنوان کرد.
 
این عضو کابینه دولت یازدهم تاکید کرد: برای حل موانع چند کار باید هم زمان باهم دنبال شود که ما هماهنگی‌های درون دولتی خود را مداوم دنبال می‌کنیم. تولید کنندگان پوشاک خواستار افزایش سهم بازار خود هستند که این امر طبیعی است اما درکلان  باید این نوع درخواست‌ها درقالب اتحادیه‌ها، کانون‌ها و تشکل‌ها رخ دهد. ما نیزدرعرصه عمل دربرخی از موارد با تقسیم کار به هم‌افزایی روابط افقی صنعت پوشاک  کمک می‌کنیم تا در کنار یکدیگر قرارگیرند.
 
آثار اولیه ارائه پوشاک برند ایرانی در بازار جهان طی سال جاری
 
ربیعی در بخشی دیگر از سخنان خود درجمع نمایندگان صنایع پوشاک و مقامات حاضر در جلسه تصریح کرد: برخی از  مطالعات ما نشان داد مساله نام و نشان و برند واقعیتی است که نمی‌توانیم آن را انکار کنیم. برند سازی نیز کار دشواری است البته ما برندهای خوب و خوش نامی داریم اما گرفتن سهم در بازارجهانی، افزایش سهم ایران در بازار منطقه هدف ماست، ما کمک کنیم تا شما در بازار منطقه حضور پیدا کنید وتا جایی که ممکن است دراین زمینه‌ها تلاش و کارجمعی انجام می‌دهیم تا به نتایج مطلوب  برسیم.
 
وی نسبت به تداوم همکاری‌ها با بخش های مختلف صنعتی اظهار امیدواری کرد وگفت: حتی می‌توان با اندیشیدن تدبیرهای درست در سال ۹۵ نیز شاهد آثار اولیه‌ای در گسترش بخش صنعت پوشاک کشور، مصرف ملی و داخلی وکسب سهمی از برندهای جهانی  باشیم.
 
گفتنی است در این نشست نمایندگان صنایع تولید پوشاک کشور مسایل و مشکلات  خود را با وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی درمیان گذاشتند. یکی از حاضران بر در نظر گرفتن سهم اشتغال درصنعت پوشاک با حفظ نساجی و متکی بر صادرات اشاره کرد. علاوه بر این موضوع گمرک و تسهیل امور گمرکی و قوانین حمایت از صادارت نیزازسوی نمایندگان طرح شد. تسهیل قوانین کسب و کار نیز از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مطرح شد  که وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی دراین زمینه خواستار ارائه جزئیات بیشتردرقالب قانون موجود و آئین نامه‌ها شد.
 
تدوین برنامه‌های  آموزشی و لزوم برنامه ریزی برای آن از دیگر موضوعاتی بود که برآن تاکید شد. ایجاد صندوق ویژه صنعت پوشاک ازدیگر درخواست های یکی از نمایندگان به شمار می رود که ربیعی ضرورت تحقق این امر را تامین منابع مالی دانست. همچنین مشکلات مربوط به طراحی در صنعت پوشاک نیز ازدیگر موارد مطرح شده حاضران بود که وزیرتعاون، کارروفاه اجتماعی نیز برآن تاکید کرد و آن را نیازمند تقویت دانست.
 
رشد اقتصاد پوشاک با اتصال بازارهای جهانی
 
همچنین عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی واشتغال گفت: اقتصاد صنعت پوشاک زمانی رشد می‌کند که اتصال به بازارجهانی هدایت شده، حفظ شود.
 
وی بر طرح توسعه کسب و کار واشتغال پایدار(تکاپو) تاکید کرد و گفت: جریانی با محوریت بخش خصوصی نیز در این زمینه آغاز به کار کرده است.
 
معاون وزیر کار با بیان اینکه ما رسته‌های بالای تولید ثروت و اشتغال را درکشور شناسایی کردیم و یکی از این رسته‌ها صنعت پوشاک است اظهار کرد: تقویت و توانمندی سازی، اصلاح و بهسازی سیاست‌ها و قوانین ومقررات برای تسهیل کارصنعتگران درحوزه پوشاک در دستور کار ما قراردارد.
 
وی به تجربه موفق کشورهای ترکیه، ویتنام و بنگلادش درصنعت پوشاک اشاره کرد و گفت: می‌توان با بومی سازی قواعد آنان را برای موفقیت در صنعت پوشاک کشور به کار برد.
 
 معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار ادامه داد: سعی کرده‌ایم ازتجربیات موفق بین‌المللی درصنعت پوشاک استفاده کنیم و درزمینه‌هایی نیز عقد قرارداد داشته و موفق بوده‌ایم.
 
توسعه تعاونی پوشاک با همکاری بخش تعاون و سازمان فنی و حرفه‌ای
 
در این نشست همچنین حمید کلانتری معاون امور تعاون وزیر تعاون از همکاری مشترک بخش تعاون و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای توسعه صنایع پوشاک درکشور خبرداد.
 
وی با بیان اینکه باور رفتن به سمت اقتصاد غیردولتی درمیان مردم در حال تقویت است، افزود: بخش غیردولتی برای بازکردن میدان برای مردم در حوزه تولید پوشاک دربخش های مختلف می‌تواند همکاری داشته باشد و درحوزه تعاون و با تمام ظرفیت‌های خود در خدمت کمک به تولید پوشاک خواهیم بود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *