صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ثبت نام کنندگان پیاده روی اربعین از مرز نیم میلیون نفر گذشت/صدور ویزای انفرادی/الزام تحویل مدارک به دفاتر زیارتی برای اخذ ویزا

۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸:۰۴
کد خبر: ۲۳۷۶۳۶
مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: 521هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و برای 113هزار نفر تاکنون ویزا صادر شده است.
محسن نظافتی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه اظهار داشت: تا ساعت 14 روز پنجشنبه 521 هزار نفر درسامانه سماح برای اعزام به کربلا در ایام اربعین ثبت نام کردند.
 
وی ادامه داد: تاکنون 113 هزار ویزا از سوی سفارت و کنسولگری های عراق برای زائران صادر شده است و فاصله زیاد ثبت نام کنندگان و دریافت کنندگان ویزا به این دلیل است که بسیاری از متقاضیان مدارکشان را به دفاتر زیارتی ارسال نکرده اند.
 
به گفته نظافتی افراد پس از ثبت نام قطعی در سامانه سماح باید گذرنامه و دوقطعه عکس را تحویل دفاتر زیارتی دهند تا برای آنها ویزا گرفته شود.
 
مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه ویزای انفرادی برای زائران صادر می شود، افزود: دفاتر خدمات زیارتی مانیفست ها را به صورت گروهی دریافت و پس از گرفتن کپی، آنها را داخل سفارت یا مراکز کنسولگری برابر اصل کرده و دراختیار افراد قرار می دهند تا به این ترتیب هر فرد بتواند به صورت انفرادی به سفر برود.
 
وی در مورد مشتاقان سفر به کربلا در ایام اربعین که به اینترنت دسترسی ندارند، گفت: 2500 دفتر خدمات زیارتی در کشور کار ثبت نام درسامانه سماح و دریافت ویزا را انجام می دهند و این دسته از هموطنان می توانند با مراجعه به این دفاتر کار ثبت نام خود را انجام دهند.
 
مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت در پاسخ به این سوال که چرا پیامک تأییدیه ثبت نام در سامانه سماح برای افراد ارسال نمی شود،گفت: یکی از اطلاعات اخذ شده از متقاضیان شماره تلفن همراه است. وقتی پنج نفر به صورت گروهی ثبت نام می کنند پیامک حاوی کد رهگیری برای سرگروه ارسال می شود. این فرد باید پیامک را در اختیار افراد دیگر قرار دهد.
 
نظافتی در مورد نحوه صدور ویزا در سفارتخانه عراق در تهران،اظهار کرد: متقاضیان حضور در پیاده روی اربعین بدانند که سفارت به صورت شخصی و بدون ثبت نام در سامانه سماح در این ایام ویزا صادر نمی کند.
انتهای پیام/





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *