صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ورود موتورسیکلت بدون خدمات پس از فروش/ دوچرخ‌های فایبر گلاس فاقد امنیت است

۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵:۰۱
کد خبر: ۲۳۷۰۹۶
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس اتحادیه تعمیرکاران دوچرخه و موتور سیکلت از واردات موتورسیکلت‌های بی کیفیت با بدنه فایبرگلاس به کشور خبر داد.
مصطفی صفرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد ، در ارتباط با واردات بی رویه موتورسیکلت به کشور گفت: در حالی که اتحادیه تعمیرکارات دوچرخه و موتورسیکلت متولی اصلی ارائه خدمات پس از فروش به وسایل دوجرخ است، اما در رابطه با واردات و این محصولات هیچگونه مکاتبه‌ای با اتحادیه صورت نمی‌گیرد و جای سوال دارد که با تکیه بر چه معیار و نهادی واردات موتورسیکلت در سطح وسیع انجام می‌شود.

وی افزود: واردکنندگان این گونه موتور سیکلت‌ها هیچ گونه اطلاعاتی در ارتباط با موتورهای وارداتی به اتحادیه تعمیرکاران موتور سیکلت ارائه نکرده‌اند و در بررسی‌های صورت گرفته این امر مشهود است که موتورهای وارداتی با شرایط  کشورمان هم‌خوانی نداشته و موتور‌های برقی از نظر امنیت راکبین به دلیل سبک بودن و استفاده از قطعات فایبر گلاس بسیار ضعیف است.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران دوچرخه و موتور سیکلت ادامه داد: از سوی دیگر مقررات استفاده از این وسیله میانگین سرعت 30 کیلومتر در ساعت را معین کرده‌ اما با تحقیقات انجام شده بر روی آن‌ها می‌توان فهمید این موتورها بعضا تا 120 کیلومتر در ساعت سرعت دارند.

وی اظهار کرد: سرعت بالای این وسایل نقلیه اقدامات نهادهای نظارتی مانند راهنمایی و رانندگی را بی‌تاثیر کرده و موتورهایی که امنیت سوار شدن ندارند چگونه می‌شود انتظار داشت مقرراتی مانند کلاه ایمنی برایشان مفید باشد همان‌طور که در گذشته و اوایل ورود موتورهای چینی به کشور، ایران به قبرستان این موتورها تبدیل شده و تلفات سنگینی بر اغلب استفاده کنندگان آن‌ها که اکثرا نسل جوان بودند وارد شد.

صفر خانی در ادامه افزود: واردات موتورسیکلت توسط بخش خصوصی و برخی از بخش‌های دولتی انجام شده در صورتی که باید قبل از اقدام به ورود این کالا به کشور کارشناسی‌های لازم در ارتباط با این موتورها انجام می‌گرفت.

وی در ارتباط با این مهم که تا کجا ایران می‌خواهد مونتاژکاری موتور را ادامه دهند تصریح کرد: این که کشورمان بتواند خود موتورهای مورد نیاز داخل را تولید کند نیازمند حمایت دولتمردان بوده و با برطرف کردن موانع تولید مانند مالیات، بیمه، انرژی ارزان و همچنین سرمایه گذاری که مهمترین بخش در تولید داخل بوده و دولت می‌تواند بسیار نقش سازنده‌ای بازی کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *