صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

سهم دولت در نجات ملت از آلاینده ها

۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷:۴۰
کد خبر: ۲۳۵۳۹۲
اگر دولت همانگونه كه با تعيين حقوق و عوارض گمركي و ايجاد بازار انحصاري خودروسازان داخلي كه خودروهاي آلاينده توليد مي‌كنند را مورد حمايت قرار مي‌دهد مردمي كه مجبور به تنفس هوای آلوده هستند را نيز مورد حمايت قرار می داد امروز وضعيت آلودگي هواي تهران اينگونه نبود.
به نقل از شهر فردا، سيد حميدرضا كاظمي عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص قراردادهای جدید با خودروسازان خارجی گفت: بدون شک حمایت های سنواتی دولت ها از صنعت خودرو باعث ایجاد انحصار عمیقی در صنعت خودروسازی کشور شده و خودروسازان در سایه پشتیبانی دولتها زیست کرده اند.

وی ادامه داد: حمایت صنایع خودروسازی  با اتکا به سناریوی قدیمی صنعت مقدم برکشاورزی طی سه دهه گذشته نتایج خود را نشان داده است و اکنون به جایی رسیدیم که صاحب نظران معتقدند برای حمایت از این صنعت ، خودروهای بی کیفیت تولید و با قیمت های نجومی روانه بازار کردیم .

این کارشناس خودرو  گفت: انحصار حاکم بر صنعت خودرو که با پشتوانه دولتی دنبال شده است، همواره متوجه اقشار متوسط و ضعیف بوده و به نظر میرسد وقت کاهش حمایت های بی دلیل رسیده است.

وی ادامه داد: قراردادهای جدید منعقد شده در صنعت خودرو می تواند یک گام به جلو تلقی شود چرا که بدون شک انحصار حاکم را تا حدودی شکسته و تکاپوی اجباری صنعت خودروسازی را به دنبال خواهد داشت.

نماینده پلدختر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:اینکه پس از سال ها واریز درآمد این کشور به طرف شرکت های خودرو ساز اعلام می شود 405 و پراید فاقد استاندارد هستند و تولید آنها باید متوقف شود جای تامل ،حزن و پاسخگویی دارد.

دولت بايد به موضوع آلودگي هوا ورود كند

عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه با اشاره به نقش دولت در موضوع آلودگی هوا گفت: دولت بايد به موضوع آلودگي هوا ورود كند تا اتفاقات مؤثري در زمينه كاهش آلايندگي هوا رقم بخورد چراکه د رصورت عدم‌ حمايت دولت، اتفاق مؤثري در اين زمينه رخ نخواهد داد.

کاظمی خاطر نشان کرد: اگر دولت همانگونه كه با تعيين حقوق و عوارض گمركي و ايجاد بازار انحصاري، خودروسازان داخلي كه خودروهاي آلاينده توليد مي‌كنند را مورد حمايت قرار مي‌دهد، مردمي كه مجبور به تنفس هواي آلوده ناشي از توليدات اين خودروسازان هستند را نيز مورد حمايت قرار مي‌داد، امروز وضعيت آلودگي هواي تهران و ساير كلانشهرهاي كشور اينگونه نبود.

ارتباط خودروها و ميزان آلايندگي

عـضو كمـيسيون صنايع و معادن مجلس همچنین گفت: اجراي دقيق قانون معاينه فني خودروها در راستاي نيل به هواي پاك يك ضرورت است. سنوات كاركرد هر خودرو، نسبت مستقيم با ميزان توليد آلودگي آن خودرو دارد.

وی تاکید کرد:كليه اقدامات دستگاه‌هاي مربوطه در تهران، بايد در راستاي حل مسائل و مشكلات زيست‌محيطي به‌ويژه مشكل آلودگي هوا طراحي و اجرا شود و چنانچه قوانين و مقررات مصوب در اين زمينه نيازمند اصلاحاتي باشند، بايد هرچه سريع‌تر نسبت به اصلاح آنها اقدام شود. طرح‌هاي كاهش آلودگي هوا، طرح‌هايي سلامت‌محور هستند كه با سلامت جامعه سر و كار دارند.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *