نگاهی به اولین شاسی بلند مازراتی+تصاویر
مازراتی در نهایت به این نتیجه رسید که خودروهای شاسی بلند نیز مشتریان خاص خود را دارد، لذا "لوانته” را به عنوان اولین برند از خودروهای شاسی بلند خود معرفی کرد.
حدود پانزده سال پیش برند مازراتی به آمریکا بازگشت، اما در آن زمان به خاطر بحران مالی و به دلیل اوج تولید شاسی بلند ها در این کشور، مازراتی تنها موفق به فروش سدانهای لوکس و خودروهای ورزشی GT شد.
شرایط مناسب بازار برای عرضه شاسی بلند مازراتی لوانته
اما همه این شرایط اکنون تغییر کرده است و به نظر می رسد برای این امپراطوری خودرو سازی ایتالیایی بهترین زمان برای معرفی شاسی بلند خود به بازار است، زیرا هم اکنون فروش خودروهای لوکس در آمریکا، رده پایین جدول فروش را به خود اختصاص داده است و تنها 0/1 درصد از سهم بازار به این اتومبیل ها اختصاص دارد.
در ادامه توصیف نویسنده وب سایت businessinsider از تست شاسی بلند مازراتی لوانته را مطالعه می کنید :
برای اولین بار شاسی بلند مازراتی لوانته را در زمان برپایی نمایشگاه خودرو ژنو در سال 2016 و در ادامه در نمایشگاه اتوموبیل نیویورک مشاهده کردم، اما اکنون موفق شدم تا چند ساعتی را پشت فرمان لوانته بنشینم. می توانم بگویم که زمان نسبتا محدودی بود و تنها در حدود دو ساعت طول کشید. هر چند این محدوده زمانی فرصت مناسبی برای ارزیابی این خودرو نبود، اما برداشت و احساس خوبی نسبت به این خودرو داشتم.
با وجود آنکه مسافت چندانی را با لوانته رانندگی نکردم، اما همین زمان کوتاه هم تجربه بسیار با شکوهی بود. در واقع با خودرو شاسی بلندی رانندگی کردم که قدرت موتورش 424 اسب بخار بود و وقتی که آن را در حالت ورزشی قرار دادم، از داخل موتور غرش لذت بخشی به گوش می رسید. سیستم تعلیق لوانته در عین حال که محکم بود، به هیچ عنوان سفت و غیر منعطف نبود. همچنین تاب خوردگی (بادی رول) لوانته در سر پیجها محدود شده بود.
لوانته در قیاس با شاسی بلندهای قدیمی تر، امکانات کنترل بیشتری را در
زمان رانندگی در اختیار راننده قرار می دهد. به طور کلی، مازراتی همواره حس
خوشایندی به من می داد و لوانته این حس را در من تقویت کرد. بی صبرانه
منتظر هستم تا یک بار دیگر با این شاهکار شاسی بلند ایتالیایی رانندگی کنم.