صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

خودروهای جدید پژو را بیشتر بشناسید+ تصاویر

۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵:۰۲
کد خبر: ۲۲۹۲۷۶
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
طبق توافق جدید ایران خودرو و پژو 5 محصول مشترک در شرکت ایکاپ تولید و در بازار ایران عرضه خواهد شد.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد، مشخصات 5 مدل جدید از محصولات گروه مشترک پژو  و ایران خودرو شامل پژو 308، 208، 301، 2008، 508 به شرح زیر است:

پژو 308

کمپانی پژو با معرفی مدل 308، صدر جدول بهترین‌های کلاس خودرهای هاچ‌بک جمع و جور را نشانه رفت.

هاچ‌بک جدید پژو به نسبت مدل‌های پیشین بزرگتر و کارآمدتر شده است و به وضوح ذوق و سلیقه خاص فرانسوی‌ها در کیفیت ساخت و طراحی کابین آن دیده می‌شود.

نسل قبلی 308 توانایی رقابت با بهترین‌های این کلاس مانند فولکس‌واگن گلف را نداشت اما به نظر می‌رسد که نسل جدید ارائه کننده یک بسته کامل باشد. این مدل از یک شاسی سبک وزن بهره مند است که در مقایسه با نسل قبلی 140 کیلوگرم سبک‌تر می‌باشد؛ این کاهش وزن کاملاً تاثیر مثبتی در بهبود کیفیت سواری 308 داشته است.
 





پژو 208


پژو 208 مانند مدلهای 206 و 207 ظاهر بسیار زیبایی دارد و دارای دو حالت 3 در و 3 در است  این ماشین از نظر اندازه در کلاس خودروهای سوپر مینی قرار ‌می‌گیرد. 

تفاوت هایی که در ظاهر پزو 208 نسبت به 207 رخ داده طراحی چراغهای جلو و عقب ، پنجره کناری و محل اتصال آینه ها می باشد. چراغهای این مدل با نوآوری بسیاری طراحی شده است. پژو 208 حدودا 110 کیلوگرم سبکتر از مدل مشابه خود پژو 207 وزن دارد. 

اندازه طول و ارتفاع آن را نیز کمی کوچکتر کرده اند ولی به حجم داخل اتاق آن 15 لیتر اضافه شده است. پیشرانه پژو 208 داری چهار مدل 1٫۰ لیتری ، 1٫2 لیتری ، 1٫4 لیتری و 6 لیتری میباشد که با استفاده از جدیدترین تکنولوژی میکروهیبریدی (E – HDI) باعث کاهش مصرف سوخت و آلاینده ها شده است. پژو 208 در بهار سال 2012 در فرانسه و در تابستان در انگلستان عرضه گردید. قیمت این ماشین با توجه به امکانات و نوع پیشرانه اش بین 10 تا 18 هزار پوند متغیر است.





پژو 301


ابعاد و مشخصات پژو 301 ، در نگاه اول کاملاً مشخص است که طراحی پژو 301 محتاطانه بوده و هیچ هیجانی در آن دیده نمی‌شود و سعی شده طیف وسیعی از مشتریان را تنها راضی نگه دارد. زیر در پوش موتور 301 سه نوع موتور قابل نصب است.

پیشرانه 1.2 لیتری VTi با توان تولید 72 اسب‌بخار، پیشرانه 1.6 لیتری VTi با توان تولید 115 اسب‌بخار و پیشرانه 1.6 لیتری HDi با توان تولید 92 اسب‌بخار که متاسفانه ایران‌خودرو اعلام نکرده که کدام پیشرانه را قصد دارد بر روی خط تولید خود ببرد. حال بیایید خوش‌بین باشیم و فرض کنیم که ایران‌خودرو قوی‌ترین موتور یعنی نمونه 1.6 لیتری VTi را روانه بازار خواهد کرد.

موضوع دیگری که متاسفانه هنوز ایران‌خودرو مشخص نکرده نوع گیربکس محصول جدید خود است. اگر پژو 301 به گیربکس خودکار مجهز شود مصرف آن به صورت ترکیبی 7.6 لیتر خواهد بود و اگر گیربکس دستی روی آن نصب شود 6.8 لیتر در هر صد کیلومتر می‌سوزاند.




پژو 2008

این کراس اور بر پلت فرم پژو 208 ساخته شده و با داشتن 4٫16 متر طول و 1٫74 متر عرض، نسبت به 208در طول 20 سانتیمتر و درعرض 5 سانتیمتر بزرگتر شده است. فضای بار عقب 2008 درحالت عادی به 360 لیتر می رسد حال آنکه با خواباندن صندلی های جلو این فضا تا حدود 1194 لیتر هم افزایش می یابد.

 بانگاهی به لیست امکانات 2008 می توان دید که مواردی مانند نمایشگر هفت اینچی لمسی، سیستم نمایش اطلاعات ضروری بر روی شیشه جلو یا HUD، سیستم توزیع کننده نیروی ترمز به همراه سیستم کمکی ترمز، ایربگ های شش تایی و سیستم کنترل کشش بصورت استاندارد وجود دارند. 

مشخصات پژو 2008 مشخصات Peugeot 2008 قیمت پژو 301 قیمت پژو 2008 فروش پژو 301 فروش پژو 2008 شمخصات پژو 301 ثبت نام پژو 2008 پژو 301 Peugeot 301 Peugeot 2008 2013  Peugeot 2008 برای پیشرانه، پژو از دو موتور 3۳ سیلندر VTi استفاده کرده؛ یکی به حجم 1٫2 لیتر باقدرت 81 اسب بخار و دیگری باحجم 1٫6 لیتر باقدرت 118 اسب بخار؛ البته پژو قرارست در آینده نسخه توربوی این موتورها را نیز عرضه کند که در اینصورت قدرتشان به ترتیب تا 109 اسب و 128 اسب افزایش می یابد. اما برای مشتریانی که بدنبال پیشرانه های دیزلی هستند هم پژو یک موتور 1٫4 لیتری 67 اسبی به همراه یک موتور 1٫6 لیتری 91 (تا 113) اسبی درنظر گرفته است.





پژو 508

پژو 508 در سه فرم متفاوت بدنه اعم از سدان، استیشن (SW) و کراس‌اوور (RXH) به تولید می‌رسد. نسخه RXH از لحاظ فرم ظاهری بدنه تفاوت چندانی با نسخه استیشن آن ندارد و تنها جهت کارایی بهتر در جاده‌های آفرود، چند سانتی‌متری بر ارتفاع آن اضافه و پیرامون گلگیرهای آن نیز پلاستیک مشکی‌رنگی فرا گرفته است و سیستم تعلیق آن نیز جهت رانندگی در شرایط سخت تقویت شده است. در سال 2014 میلادی، این خودرو از درون و بیرون، دستخوش تحول و یا یک فیس‌لیفت اساسی گردید. تحت این تغییرات، یک جلوپنجره برجسته جایگزین نمونه قبلی شد و کاپوت، سپرهای جلو و عقب این خودرو هم دوباره طراحی شد و متعاقب آن چراغ‌های جلو و عقب آن نیز تغییر یافت.

علاوه بر این‌ها، نوارهای شفاف LED بر روی چراغ‌های جلوی آن ظاهر و نشان پژو هم از روی کاپوت آن به جایگاه سنتی خود بازگردانده شد، یعنی به میانه جلوپنجره این خودرو. داخل کابین آن هم تحت بهسازی و بهبود مضاعفی قرار گرفت تا آرامش و راحتی بیشتری را برای سرنشینانش مهیا کند.
 
این خودرو با طیف وسیعی از پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و هیبریدی به بازار عرضه می‌شود. پیشرانه‌های بنزینی این خودرو در انواع 1.6 لیتری ساده و توربو و نیز 1.8 لیتری توربو ارائه می‌شوند که به ترتیب از توانی معادل 120 و 165 و 204 اسب بخار برخوردارند. پیشرانه‌های دیزلی هم در اشکال متنوعی اعم از 1.6، 2 و 2.2 لیتری عرضه می‌شوند که توان خروجی آن‌ها بین 115 تا 204 اسب بخار متغیر است.






نظرات بینندگان
علی
|
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
خودروهای خودمان خیلی زیباتر از این ها با قیمت مناسب ترند، این بود این همه سر و صدا!
بهنام صفوی
|
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
یکی از یکی بدتر
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *