صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

هشدار ولوو به عابرین پیاده!

۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶:۰۳
کد خبر: ۲۲۶۱۰۲
دسته بندی‌: فضای مجازی ، عمومی
ولوو از سیستمی برای اتوبوس‌های شهری استفاده کرده که قادر است عابرین پیاده‌ی نزدیک را در صورت وجود خطر تصادف، با تولید صدا آگاه سازد.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از زومیت، ولوو در مسیر پیش روی خود کوشش دارد تا علاوه بر تلاش برای حفظ ایمنی سرنشینان داخل وسایل نقلیه، برای حفظ ایمنی موجودات بیرون از وسیله‌ی نقلیه از جمله عابرین پیاده، دوچرخه‌سواران، گوزن‌ها و کانگوروها نیز اقداماتی را انجام دهد.

در حال حاضر این کمپانی خودروساز در حال به‌کارگیری فناوری آشکارسازی خود بر روی ناوگان‌های اتوبوسی است. به کار گرفته شدن این سیستم‌های روی اتوبوس‌ها باعث می‌شود تا سیستم در هنگام مواجهه با کاربران جاده‌ای که از حفاظت کافی برخوردار نیستند، صداهایی را به عنوان هشدار از خود پخش کند.

این سیستم که در حال حاضر با نام غیررسمی «سیستم تشخیص عابر پیاده و دوچرخه‌سوار» شناخته می‌شود، مبتنی بر یک دوربین برای اسکن محیط اطراف اتوبوس و علاوه بر آن دارای یک سیستم پردازش تصویر و الگوریتم‌هایی برای تشخیص عابران پیاده و دوچرخه‌سواران است. اگر خطر شناسایی شده در موقعیت مورد نظر کم باشد، فرکانس صدای تولید شده در اتوبوس به صورتی خواهد بود که کمترین میزان حواس پرتی را در فرد ایجاد کند.

اما اگر موقعیت مورد نظر واقعا خطرناک بوده و خطر حادثه‌ی فوری وجود داشته باشد، آنگاه بوق اتوبوس به طور خودکار فعال می‌شود. در عین حال در داخل اتوبوس نیز، سیگنال‌های صدا و نور برای هشدار به راننده و آگاهی وی از به کار گرفته می‌شود.

 ولوو اعلام کرده که این سیستم تا حدی از نوع همان فناوری‌های شناسایی عابر پیاده‌ای است که در وسایل نقلیه‌ی دیگر نیز مورد استفاده قرار گرفته است، اگر چه این سیستم برای اتوبوس‌ها سازگار شده و همچنین توانایی فعال‌سازی خودرکار ترمزها نیز برای آن در نظر گرفته نشده است.

سیستم اخیر را همچنین می‌توان به عنوان روشی برای نشان دادن ساختار کم‌صدای وسایل نقلیه‌ی الکتریکی و به علاوه به صورت زمینه‌ای برای پرداختن به خطرات ذاتی برای عابرین پیاده دانست که در عبور و مرور در محیط‌های شلوغ شهری به وجود می‌آید.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *