صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

همکاری لامبورگینی و میتسوبیشی در زمینه فیبر کربن

۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶:۲۵
کد خبر: ۲۲۴۸۲۶
دسته بندی‌: فضای مجازی ، عمومی
لامبورگینی و میتسوبیشی قصد دارند در زمینه‌ی فیبرکربن با یکدیگر همکاری کنند.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از زومیت، کمپانی خودروسازی لامبورگینی و میتسوبیشی در زمینه‌ی ساخت قطعات فیبرکربنی دست به همکاری زده‌اند. لامبورگینی اعلام کرد که همکاری خود را با شرکتی با نام میتسوبیشی رایون که مالکیت آن با میتسوبیشی کمیکال است را آغاز کرده است.

هدف از این همکاری، وسعت بخشیدن به تکنولوژی فیبر کربن است که قدمت استفاده از این تکنولوژی در صنعت خودرو به ۳۰ سال گذشته بازمی‌گردد.



چیزی در حدود ۷۰ هزار نفر در کارخانه‌ی رایون میتسوبیشی که به تولید الیاف کربن می‌پردازد مشغول به کار هستند و همین موضوع سبب شده تا حدود ۶۰ درصد از الیاف کربن جهان در ژاپن تولید شود.

همکاری بین این دو خودروساز برای انجام تحقیقات بیشتر در رابطه با فیبرکربن و تولید قطعاتی از این ماده است. لامبورگینی در حال حاضر قادر به ساخت روزانه ۵ شاسی برای خودروهای خود است که یکی از آن‌ها نیز مدلی است که برای جایگزینی اس‌یو‌وی با نام یوروس که در سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد.


لامبورگینی برای اولین بار در مدل کانتاش، (خودرویی که حدودا ۳۰ سال از زمان تولید آن می‌گذرد) از الیاف کربن استفاده کرده است. کانتاش اولین ابرخودروی ایتالیایی است که از تکنولوژی فیبرکربن برای کاهش وزن و استحکام خودرو بهره گرفته است.

بعدها از این تکنولوژی(RTM) در لامبورگینی گالاردو نیز استفاده شد ولی ایرادهایی نیز در استفاده از آن وجود داشت که عدم انعطاف‌پذیری را می‌توان یکی از این ایرادها برشمرد. در این روش از فیبرکربن به‌عنوان روکشی برای تقویت قطعات مورد نظر خودرو استفاده می‌شود ولی در هرصورت استفاده از فیبر کربن به این شکل جزو آخرین تکنولوژی‌هایی است که تا به امروز به آن دست یافته‌ایم. 

در اینجا از الیاف مصنوعی کربن استفاده می‌شود که جایگزین کربن باشد و تراکم آن به ۳.۲ میلیون الیاف استراتیک در هر سانتی‌متر مربع می‌رسد که قابلیت تغییر به هرشکلی را دارا خواهد بود.

از این تکنولوژی در ساخت خودروهای دیگر لامبورگینی یعنی سستوالمنتو و سنتناریو استفاده می‌شود و جالب است بدانید که شرکتی به نام کالاوی از این تکنولوژی در ساخت محصولات ورزش گلف بهره می‌برد.

لامبورگینی سنتناریو حدود ۵۵ کیلوگرم از مدل محبوب اونتادور سبک‌تر است و این کاهش‌ وزن به‌واسطه‌ی استفاده از این تکنولوژی میسر شده است.



Maurizio Reggiani، عضو هیئت مدیره‌ی بخش تحقیق و توسعه در بیانات خود به این موضوع اشاره کرد که برای تحقیق و توسعه‌ی هرچه بیشتر در پیشرفت این تکنولوژی به مشارکت نیاز داریم تا آینده‌ی روشنی را برای ابرخودروهای لامبورگینی بسازیم. وی در ادامه‌ افزود که پیشرفت‌های حاصله در این زمینه می‌تواند ما را در بهبود شرایط ظاهری و توان حرکتی ابرخودروهایمان یاری کند.

پیشرفت در این زمینه به خودروهای این کمپانی کمک می‌کند تا با کاهش‌ وزن بدنه، عرصه را برای رقبایش تنگ‌تر کند و آینده‌ی خودروهای خود را تضمین کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *