صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نهاد انگلیسی: هر 15 ثانیه یک کلاهبرداری مالی در انگلیس رخ می دهد

۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲:۰۰
کد خبر: ۲۲۳۶۶۳
آمار منتشر شده از سوی موسسه «اقدام علیه کلاهبرداری مالی انگلیس» نشان می دهد که در هر 15 ثانیه، یک کلاهبرداری مالی از طریق شبکه های آنلاین و تلفن بانک و نیز سرقت اطلاعات کارت های اعتباری و بانکی افراد در انگلیس رخ می دهد.
به گزارش گروه فضای مجازی ، ایرنا نوشت: موسسه «اقدام علیه کلاهبرداری مالی انگلیس» ( اف.اف.ای) در گزارشی که روز سه شنبه منتشر ساخت عنوان کرد که از اول ژانویه سال جاری میلادی تا 30 ژوئن گذشته یک میلیون کلاهبرداری در این کشور صورت گرفته که در جریان آن قربانیان پولشان را از دست داده اند.
این کلاهبرداری ها در حوزه هایی مختلفی شامل تلفن بانک و سیستم های آنلاین بانکی، کارت های بانکی و اعتباری و چک صورت گرفته اند .
به گفته این موسسه انگلیسی که ارایه دهنده خدمات مالی در زمینه مبارزه با تقلب و کلاهبردی در صنعت پرداخت انگلیس است، این تعداد کلاهبرداری مالی در قیاس با سال گذشته میلادی در همین دوره زمانی 53 درصد رشد داشته است. 
'اف اف ای ' در همین حال عنوان کرد که بانک ها و موسسات مالی و اعتباری با خودداری از پرداخت هزینه های مشکوک، در سال 2015 میلادی جلوی انتقال 1.76 میلیارد پوند ناشی از کلاهبرداری را گرفته اند.
این در حالی است که برپایه همین گزارش در همان سال، بالغ بر 755 میلیون پوند کلاهبرداری صورت گرفته است. 
اف.اف.ای در این گزارش نوشت: کلاهبرداران از طریق تماس تلفنی و یا پیام کوتاه تلاش می کنند قربانبان را به بهانه ی ارائه خدمات موجه متقاعد ساخته تا اطلاعات شخصی و مالی خودشان را افشا کنند. 
برپایه این گزارش در سال 2015 میلادی، بیش از 75 درصد کلاهبرداری های مالی از طریق کارت های اعتباری و 22 درصد از طریق دسترسی به اینترنت بانک صورت گرفته است.
به گفته این نهاد مالی، 24 درصد قربانیان ادعا کرده اند که کلاهبرداران، به نظر افرادی موجه می رسیده اند و 23 درصد دیگر گفته اند که پس از افشای اطلاعات بانکی شان متوجه کلاهبرداری شده اند. 
در همین رابطه موسسه «اف.اف.ای» (FFA UK), اقدام به راه اندازی یک کارزار تبلیغاتی برای افزایش آگاهی و هوشیاری مردم در قبال مواجه با مصادیق کلاهبرداری کرده است.
این موسسه در تبلیغات خود از مردم می خواهد تا پیش از اعتماد و افشای اطلاعاتشان به افراد ناشناس «مقداری تامل» کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *