ضرورت گسترش آموزشهای رشد مدار به منظور پیشگیری از بزهكاری/ ایجاد نظام شناسايی دانشآموزان آسيب پذير در دستور کار
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی با تاکید بر ایجاد نظام شناسايی دانشآموزان آسيب پذير و آسیب دیده گفت: گسترش آموزشهای رشد مدار به منظور پیشگیری از بزهكاری یکی از اولویت های مورد توجه است.
وی ادامه داد: در طرح نماد مجموعهای نظام یافته از خدمات و برنامهها، شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت های روانی– اجتماعی، به منظور مراقبت دانشآموزان در برابر رفتارهاي پرخطر، آسیبهای اجتماعی و جرائم از طريق مداخله بموقع و موثر، اجرا می شود.
مسعودی فر تصریح کرد: استقرار نظام جامع مراقبت اجتماعی براي دانش آموزان (مدرسه محور، خانواده محور، محله محور) از طریق مشارکت بین بخشی مبتني بر مدل بومي و سبك زندگي اسلامي – ايراني، گسترش آموزشهای رشد مدار در زمینه پیشگیری از رفتارهای پرخطر، آسیب های اجتماعی و بزهكاري، ایجاد نظام شناسايي دانشآموزان آسيب پذير و آسيب ديده از طريق چكليستهاي علمي، از مواردی است که در دستور کار قرار دارد.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: طراحی و توسعه مداخلات موثر حمایتی و توانمندسازي برای دانش آموزان، استقرار نظام ارجاع مناسب ارائه خدمات و حمایتها به دانش آموزان، ظرفيت سازي جهت افزايش عوامل محافظت كننده و کاهش عوامل مخاطرهآمیز دانشآموزان در مدرسه ، خانواده و محله و هم افزايي منابع و برنامه هاي دستگاه ها و نهادها و بسيج ظرفيت مشاركت مردمي و خيريه براي نظام مراقبت هاي اجتماعي از اهداف اختصاصی ائتلاف نماد است.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *