صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

شرکت‌های دانش بنیان برندسازی می شوند/ پارک‌های علم و فناوری در محاصره برخی مشکلات

۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲:۱۹
کد خبر: ۲۱۹۳۴۹
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
رئیس پارک‌های علم و فناوری با اشاره به چالش ها و افق‌های پیش روی پارک‌های علم و فناوری از برند سازی شرکت های دانش بنیان خبر داد.
خسرو پیری در  گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: حمایت از پارک‌های علم و فناوری از اهمیت بالایی برخودار است چرا که این پارک‌ها از جمله زیرساخت های فیزیکی در توسعه موسسه های دانش محور و دانش بنیان محسوب می شوند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم پارک‌های علم و فناوری را بستری مهم برای شکل گیری شرکت های دانش بنیان دانست و اظهارکرد: مهم ترین بستر برای شکل گیری شرکت‌های دانش بنیان، پارک‌های علم و فناوری هستند و توسعه آنها یک الزام به شمار می آید.

وی با ارائه آماری از تعداد شرکت های دانش بنیان فعال در کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر 4 هزار شرکت دانش بنیان در سراسر کشور راه اندازی شده است که برای حمایت از آنها در وزارت علوم برنامه هایی را در دستور کار داریم.

رئیس پارک‌های علم و فناوری با تاکید بر لزوم برند سازی برای شرکت های دانش بنیان تصریح کرد: برند سازی شرکت های فن آور دانش بنیان و انتقال تکنولوژی از طریق سرمایه گذاری صاحبان تکنولوژی خارجی از جمله برنامه های آتی در این بخش است.

پیری در پایان خاطر نشان کرد: از جمله چالش های اساسی در پارک‌های علم و فناوری کمبود زیرساخت ها است. بسیاری از پارک ها هنوز ساخته نشده اند و باید برای ساخت آنها برنامه ریزی شود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *