صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اولویت وزارت تعاون توسعه صادرات تعاونی‌ها در پسابرجام

۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰:۰۲
کد خبر: ۲۱۸۲۲۰
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توسعه صادرات تعاونی ها جزو اولویت های امسال و سال آینده است تا در فضای پسابرجام، تعاونی ها با فرهنگ صادرات و شیوه رقابت در بازارهای جهانی به صدور کالای خود بپردازند.
به گزارش گروه اقتصاد ، سیدحمید کلانتری با اشاره به اولویت وزارت تعاون  توسعه صادرات تعاونی‌ها در پسابرجام اظهار کرد: باید باور کنیم که تعاون می تواند راهگشای مشکل رکود و مسائل اقتصادی باشد و تجربه تاریخی که در فرهنگ سنتی خود در گذشته داریم نیز مبنی بر تعاون بوده؛ حتی در حوزه برنامه های فرهنگی نظیر ازدواج ، مردم دست یاری می دادند و کاری اقتصادی و اجتماعی را به ثمر می رساندند.
 
وی بر لزوم قانونمند شدن مبحث تعاون تاکید کرد و گفت: «تعاونی ها در بخش های مختلف خاصه در بخش کشاورزی و توسعه روستایی، بیمه و بانک نقش آفرین بوده اند؛ در کشورمان باید بیش از این ها تلاش کنیم و برخی قوانین که خاصه برای توسعه تعاون تصویب شده مثل اصل 44 را عملیاتی کنیم و صداوسیما و رسانه ها می توانند نقش مثبتی در تبیین این قوانین ایفا کنند.»
 
معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه امروز شرکت های خصوصی و سهامی خاص به سمت ارزش هایی مثل مقابله با ناهنجاری ها حرکت می کنند، ادامه داد: «این ارزش ها در اصول تعاون نهفته است که باید آن ها را معرفی کنیم و باری از روی دوش مشکلات جامعه برداریم.»
 
وی بر لزوم ترویج فرهنگ تعاون در جامعه تاکید کرد و افزود: «مسئولان ذی ربط که مخاطب رفع مشکلات هستند باید بیشتر به مسائل تعاونی ها توجه کنند و کسانیکه کارشان به رشد و توسعه تعاونی ها گره خورده، باید فعال شده و در جهت ترویج فرهنگ تعاون تلاش کنند.»
 
کلانتری خاطرنشان کرد: تعاونی ها یک ثروت بزرگ به نام شبکه تعاونی ها در اختیار دارند و این شبکه می تواند بده بستان های بسیاری را در میان تعاونی ها شکل دهد و اگر تعاونی های تولیدی کالای خود را از طریق تعاونی خدمات، حمل کنند، سود آن نیز به جیب اعضای تعاونی ها می رود.
 
معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه افزود: «کسانیکه در یک عرصه یکسان فعالیت اقتصادی می کنند، در قالب یک تعاونی بزرگ ساماندهی خواهند شد و فروش و بازاریابی میان شرکت های کوچک و متوسط بطور یکسان مورد حمایت قرار می گیرد.»
 
وی در انتها خاطر نشان کرد: همچنین توسعه صادرات تعاونی ها جزو اولویت های امسال و سال آینده است تا در فضای پسابرجام، تعاونی ها با فرهنگ صادرات و شیوه رقابت در بازارهای جهانی به صدور کالای خود بپردازند.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *