صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

جزئیات مرگ کودک 5 ساله زیر آوار دیوار مدرسه

۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶:۴۵
کد خبر: ۲۱۷۴۲۴
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
معاون اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان جزئیات حادثه رخ داده در روستای بجار بازار منطقه دشتیاری و چگونگی فوت کودک 5 ساله را تشریح کرد.

به گزارش گروه جامعه ، محمدعلی عسکری گفت: در 13 شهریورماه سال جاری در روستای بجار بازار منطقه دشتیاری، جمعی از کودکان خردسال در حوالی مدرسه با استفاده از درب آموزشگاه که حصار آن به صورت خودجوش و با مشارکت اهالی ساخته شده، مشغول بازی بوده‌اند که بر اثر ریزش ستون به همراه درب متصل به آن حادثه دلخراش جان باختن کودک خردسال پنج ساله‌ای رخ داده است و سه کودک دیگر نیز مجروح شده‌اند و به مراکز درمانی منتقل و به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

معاون اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به محض اطلاع از حادثه مراتب به اشکال مختلف به منظور کمک‌رسانی پیگیری شده است.

وی خاطرنشان کرد: برخلاف تحقق ردیف توسعه عدالت آموزشی که مصداق ضرورت توسعه فرهنگی به ویژه در عرصه فضاهای آموزشی مورد نیاز است، اما 2 هزار و 682 فضای آموزشی غیراستاندارد در استان وجود دارد که از این میزان 2 هزار و 203 فضای آموزشی فاقد حصار است.

عسکری با اشاره به رشد 113 درصدی مشارکت خیرین در سه سال اخیر تصریح کرد: با بهره‌گیری از تمامی امکانات و فرصت‌های ایجاد شده تلاش شده است با اقدامات پیشگیرانه مبنی بر شناسایی نقاط آسیب‌زا تا حد امکان از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به همزمانی این حادثه دلخراش با برگزاری همایش خیرین مدرسه‌ساز سواحل مکران خاطرنشان کرد: امیدواریم در این همایش با عزمی جدی و نهضتی تمام عیار برای مدرسه‌سازی و بهبود فضاهای آموزشی قدم برداشته شود تا دیگر شاهد اینگونه حوادث دلخراش نباشیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *