سرمایهگذاری در شبکه ریلی به مشوقهای قانونی نیاز دارد
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاراینکه ه به برای ورود بخشخصوصی و سرمایهگذاری در شبکه ریلی کشور بویژه قطارهای حومهای به مشوق های قانونی نیاز داریم گفت: سرمایه گذاری برای حاشیه نشینان و مناطق محروم و توسعه خطوط ریلی برای جابجایی مسافران باید در اولویت اقدام ها و برنامه های راه آهن قرار گیرد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از توسعه خطوط قطارهای حومه ای در اطراف کلانشهر ها و اثبات جایگاه آن توسط راه آهن جمهوری اسلامی ایران حمایت خواهیم کرد، گفت: در اهمیت توسعه شبکه ریلی همین بس که بگوییم این صنعت بزرگ می تواند به عنوان ارزان ترین و کارآمدترین و با ایمنی بالا حجم زیادی از مسافران درون و برون شهری را از نقطه ای به دیگر نقاط کشور جابجا کند.
وی با بیان اینکه توسعه شبکه ریلی امری ضروری برای کشور محسوب می شود، ادامه داد: در دنیا جایگاه صنعت ریلی بیش از دیگر صنایع است اما متاسفانه این مساله در کشور ما برعکس است.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره قطارهای حومه ای بیان کرد: متاسفانه آنطور که باید نتوانستیم در بخش ریلی به سرمایه گذاری های بزرگ دست پیدا کنیم اما درصددیم با حمایت از راه آهن و جایگاه ویژه آن برای توسعه قطارهای حومه ای، گام های بزرگی برداریم.
رضایی گفت: سرمایه گذاری برای حاشیه نشینان و مناطق محروم و توسعه خطوط ریلی برای جابجایی مسافران باید در اولویت اقدام ها و برنامه های راه آهن قرار گیرد و سازمان های دیگر به جای سنگ اندازی از آن حمایت کنند.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: شهرداری ها وظیفه سنگینی را برای توسعه شبکه ریلی در اطراف شهرها دارند و چنانچه با مشکلی روبرو شوند باید وزارت راه و شهرسازی را برای کمک دعوت کنند.
توسعه قطارهای حومه ای در اطراف کلانشهرها از سیاست های مهم وزارت راه و شهرسازی به شمار می رود و از این رو، راه آهن جمهوری اسلامی ایران درصدد راه اندازی شرکت قطارهای حومه ای در کشور است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *